← Nazaj na seznam
Zakon o davku na dediščine in darila
ZDDD
9spremenjenih členov
+1dodano
+3odstranjeno
+5spremenjeno
dodano 167odstranjeno 240besed
8odstavkov
1
−
Na podlagi druge alinee prvega odstavka 107. člena in prvega odstavka 91. člena Ustave Republike Slovenije izdajam U K A Z o razglasitvi Zakona o davku na dediščine in darila (ZDDD) Razglašam Zakon o davku na dediščine in darila (ZDDD), ki ga je sprejel Državni zbor Republike Slovenije na seji 2. novembra 2006. Št. 001-22-165/06 Ljubljana, dne 10. novembra 2006 dr. Janez Drnovšek l.r. Predsednik Republike Slovenije Z A K O N O DAVKU NA DEDIŠČINE IN DARILA (ZDDD) I. SPLOŠNE DOLOČBE
1
+
ZAKON O DAVKU NA DEDIŠČINE IN DARILA (ZDDD) (neuradno prečiščeno besedilo št. 1) I. SPLOŠNE DOLOČBE
1
−
(posebne določbe v primeru solastnine in skupne lastnine)
−
2
·
(1) Pri razdelitvi solastnine plača vsak solastnik ali solastnica (v nadaljnjem besedilu: solastnik) davek od tistega brezplačno prejetega dela premoženja, ki presega njegov solastniški delež.
1
·
(1) Pri razdelitvi solastnine plača vsak solastnik ali solastnica (v nadaljnjem besedilu: solastnik) davek od tistega brezplačno prejetega dela premoženja, ki presega njegov solastniški delež.
3
·
(2) Pri skupni lastnini so davčni zavezanci vsi lastniki ali lastnice premoženja solidarno.
2
·
(2) Pri skupni lastnini so davčni zavezanci vsi lastniki ali lastnice premoženja solidarno.
1
·
(1) Osnova za davek je vrednost podedovanega ali v dar prejetega premoženja v času nastanka davčne obveznosti po odbitku dolgov, stroškov in bremen, ki odpadejo na premoženje, od katerega se plačuje ta davek.
1
·
(1) Osnova za davek je vrednost podedovanega ali v dar prejetega premoženja v času nastanka davčne obveznosti po odbitku dolgov, stroškov in bremen, ki odpadejo na premoženje, od katerega se plačuje ta davek.
2
−
(2) Pri nepremičninah se kot vrednost iz prvega odstavka tega člena šteje 80% posplošene tržne vrednosti, ugotovljene po zakonu, ki ureja množično vrednotenje nepremičnin, kakor je določena nepremičnini v registru nepremičnin na dan nastanka davčne obveznosti.
2
+
(2) ( razveljavljen )
3
·
(3) Pri premičninah, razen pri denarju, je vrednost iz prvega odstavka tega člena tržna vrednost tega premoženja.
3
·
(3) Pri premičninah, razen pri denarju, je vrednost iz prvega odstavka tega člena tržna vrednost tega premoženja.
4
·
(4) Pri premičninah se davčna osnova, ugotovljena v skladu s prvim odstavkom tega člena, zniža za 5.000 eurov.
4
·
(4) Pri premičninah se davčna osnova, ugotovljena v skladu s prvim odstavkom tega člena, zniža za 5.000 eurov.
5
·
(5) Če je davčni zavezanec v obdobju dvanajstih mesecev od istega darovalca ali iste darovalke (v nadaljnjem besedilu: darovalec) prejel več daril, se za ugotavljanje davčne osnove vrednosti prejetih daril seštevajo. Rok dvanajstih mesecev začne teči z dnem sprejema prvega darila.
5
·
(5) Če je davčni zavezanec v obdobju dvanajstih mesecev od istega darovalca ali iste darovalke (v nadaljnjem besedilu: darovalec) prejel več daril, se za ugotavljanje davčne osnove vrednosti prejetih daril seštevajo. Rok dvanajstih mesecev začne teči z dnem sprejema prvega darila.
6
·
(6) Pri ugotavljanju davčne osnove se predmeti gospodinjstva ne upoštevajo. Kot predmeti za gospodinjstvo se štejejo gospodinjski predmeti, ki so namenjeni za zadovoljitev vsakdanjih potreb zavezanca kot so pohištvo, gospodinjski stroji in naprave ter druga hišna oprema, posteljnina in podobno, vendar ne, če so ti predmeti večje vrednosti.
6
·
(6) Pri ugotavljanju davčne osnove se predmeti gospodinjstva ne upoštevajo. Kot predmeti za gospodinjstvo se štejejo gospodinjski predmeti, ki so namenjeni za zadovoljitev vsakdanjih potreb zavezanca kot so pohištvo, gospodinjski stroji in naprave ter druga hišna oprema, posteljnina in podobno, vendar ne, če so ti predmeti večje vrednosti.
7
·
(7) Pri preračunu vrednosti denarnih zneskov iz drugih valut v eure se upošteva referenčni tečaj Evropske centralne banke, ki ga objavi Banka Slovenije in velja na dan nastanka davčne obveznosti.
7
·
(7) Pri preračunu vrednosti denarnih zneskov iz drugih valut v eure se upošteva referenčni tečaj Evropske centralne banke, ki ga objavi Banka Slovenije in velja na dan nastanka davčne obveznosti.
1
−
Davčne stopnje so različne glede na dedne redove, in sicer veljajo za: III. DAVČNE OPROSTITVE
1
+
Davčne stopnje so različne glede na dedne redove, in sicer veljajo za:
+
2
+
a) II. dedni red (starši, bratje, sestre in njihovi potomci) Od vrednosti € Znaša davek: nad do € % € 10.000 5 10.000 50.000 500 + 6 nad 10.000 50.000 100.000 2.900 + 7 nad 50.000 100.000 200.000 6.400 + 8 nad 100.000 200.000 300.000 14.400 + 10 nad 200.000 300.000 400.000 24.400 + 12 nad 300.000 400.000 36.400 + 14 nad 400.000
+
3
+
b) III. dedni red (dedi in babice) Od vrednosti € Znaša davek: nad do € % € 10.000 8 10.000 50.000 800 + 9 nad 10.000 50.000 100.000 4.400 + 10 nad 50.000 100.000 200.000 9.400 + 11 nad 100.000 200.000 300.000 20.400 + 13 nad 200.000 300.000 400.000 33.400 + 15 nad 300.000 400.000 48.400 + 17 nad 400.000
+
4
+
c) vse druge osebe Od vrednosti € Znaša davek: nad do € % € 10.000 12 10.000 50.000 1.200 + 16 nad 10.000 50.000 100.000 7.600 + 20 nad 50.000 100.000 200.000 17.600 + 25 nad 100.000 200.000 300.000 42.600 + 30 nad 200.000 300.000 400.000 72.600 + 35 nad 300.000 400.000 107.600 + 39 nad 400.000 III. DAVČNE OPROSTITVE
1
·
(1) Z globo od 210 do 1.200 eurov se kaznuje za prekršek fizična oseba, ki:
1
·
(1) Z globo od 210 do 1.200 eurov se kaznuje za prekršek fizična oseba, ki:
2
·
1. ne vloži napovedi v predpisanem roku ali na predpisan način (13., 15. člen),
2
·
1. ne vloži napovedi v predpisanem roku ali na predpisan način (13., 15. člen),
3
·
2. ne prijavi darilne pogodbe za primer smrti ali ne prijavi pogodbe o dosmrtnem preživljanju (15. člen).
3
·
2. ne prijavi darilne pogodbe za primer smrti ali ne prijavi pogodbe o dosmrtnem preživljanju (15. člen).
4
·
(2) Z globo od 1.600 do 25.000 eurov se kaznuje za prekršek iz prvega odstavka tega člena pravna oseba zasebnega prava.
4
·
(2) Z globo od 1.600 do 25.000 eurov se kaznuje za prekršek iz prvega odstavka tega člena pravna oseba zasebnega prava.
5
−
(3) Z globo od 420 do 4.100 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje odgovorna oseba pravne osebe zasebnega prava. VII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
5
+
(3) Z globo od 420 do 4.100 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje odgovorna oseba pravne osebe zasebnega prava.
1
−
Do vzpostavitve podatkov o posplošeni tržni vrednosti nepremičnin je ne glede na drugi odstavek 6. člena tega zakona davčna osnova vrednost nepremičnine, ki bi se dala doseči v prostem prometu v času nastanka davčne obveznosti in je ugotovljena v odmernem postopku.
−
1
−
Z dnem uveljavitve tega zakona prenehajo veljati 1. točka 29. člena in 144. do 153. člen zakona o davkih občanov (Uradni list SRS, št. 36/88 in 8/89, ter Uradni list RS, št. 48/90, 8/91, 7/93, 18/96 - ZDavP in 91/98 - ZDavP-C).
−
1
−
Ta zakon začne veljati 1. januarja 2007. Št. 435-04/06-3/1 Ljubljana, dne 2. novembra 2006 EPA 1066-IV Predsednik Državnega zbora Republike Slovenije France Cukjati, dr. med., l.r.
−
+
1
+
Ta zakon začne veljati 1. januarja 2007.«.