← Back to list
Zakon o davčnem potrjevanju računov
ZDavPR
22articles changed
+8added
+5removed
+9modified
added 1760removed 802words
66paragraphs
Version history
1
·
(1) Zavezanec mora v primeru nedelovanja elektronske naprave za izdajo računov izdati račun z uporabo vezane knjige računov v skladu s predpisi, ki urejajo davčni postopek.
1
·
(1) Zavezanec mora v primeru nedelovanja elektronske naprave za izdajo računov izdati račun z uporabo vezane knjige računov v skladu s predpisi, ki urejajo davčni postopek.
2
·
(2) Zavezanec mora v primerih iz prvega odstavka tega člena vzpostaviti delovanje elektronske naprave za izdajo računov, kakor določa prvi odstavek 4. člena tega zakona, in davčnemu organu prek elektronske povezave poslati podatke o računih, izdanih na podlagi prvega odstavka tega člena, v dveh delovnih dneh od dneva prenehanja delovanja elektronske naprave, razen v primerih iz tretjega odstavka tega člena.
2
·
(2) Zavezanec mora v primerih iz prvega odstavka tega člena vzpostaviti delovanje elektronske naprave za izdajo računov, kakor določa prvi odstavek 4. člena tega zakona, in davčnemu organu prek elektronske povezave poslati podatke o računih, izdanih na podlagi prvega odstavka tega člena, v dveh delovnih dneh od dneva prenehanja delovanja elektronske naprave, razen v primerih iz tretjega odstavka tega člena.
3
·
(3) Če zavezanec iz opravičljivih razlogov ne more vzpostaviti delovanja elektronske naprave za izdajo računov v roku iz drugega odstavka tega člena, pošlje podatke o računih prek vzpostavljene elektronske povezave najkasneje naslednji delovni dan po prenehanju vzrokov za zamudo.
3
·
(3) Če zavezanec iz opravičljivih razlogov ne more vzpostaviti delovanja elektronske naprave za izdajo računov v roku iz drugega odstavka tega člena, pošlje podatke o računih prek vzpostavljene elektronske povezave najkasneje naslednji delovni dan po prenehanju vzrokov za zamudo.
4
·
(4) Za opravičljive razloge iz tretjega odstavka tega člena se štejejo utemeljeni razlogi, ki jih zavezanec ni mogel predvideti oziroma odvrniti in preprečujejo vzpostavitev elektronske povezave v predpisanem roku.
4
·
(4) Za opravičljive razloge iz tretjega odstavka tega člena se štejejo utemeljeni razlogi, ki jih zavezanec ni mogel predvideti oziroma odvrniti in preprečujejo vzpostavitev elektronske povezave v predpisanem roku.
5
·
(5) Zavezanec pošlje davčnemu organu podatke o serijski številki vezane knjige računov, zaporedni številki posameznega obrazca računa in podatke iz drugega odstavka 6. člena tega zakona brez podatkov o času izdaje računa iz 2. točke, davčni številki fizične osebe, ki izda račun z uporabo elektronske naprave iz 6. točke in zaščitni oznaki izdajatelja računa iz 7. točke drugega odstavka 6. člena tega zakona.
5
·
(5) Zavezanec pošlje davčnemu organu podatke o serijski številki vezane knjige računov, zaporedni številki posameznega obrazca računa in podatke iz drugega odstavka 6. člena tega zakona brez podatkov o času izdaje računa iz 2. točke, davčni številki fizične osebe, ki izda račun z uporabo elektronske naprave iz 6. točke in zaščitni oznaki izdajatelja računa iz 7. točke drugega odstavka 6. člena tega zakona.
6
·
(6) Davčni organ poslanim podatkom o računu iz drugega odstavka tega člena dodeli enkratno identifikacijsko oznako in jo pošlje zavezancu kot potrdilo o prejemu naknadno poslanih podatkov o izdanem računu.
6
·
(6) Davčni organ poslanim podatkom o računu iz drugega odstavka tega člena dodeli enkratno identifikacijsko oznako in jo pošlje zavezancu kot potrdilo o prejemu naknadno poslanih podatkov o izdanem računu.
7
·
(7) Zavezanec mora hraniti sporočilo z enkratno identifikacijsko oznako računa iz šestega odstavka tega člena skupaj s kopijo izdanega računa iz prvega odstavka tega člena v skladu s sedmim odstavkom 5. člena tega zakona.
7
·
(7) Zavezanec mora hraniti sporočilo z enkratno identifikacijsko oznako računa iz šestega odstavka tega člena skupaj s kopijo izdanega računa iz prvega odstavka tega člena v skladu s sedmim odstavkom 5. člena tega zakona.
1
−
(1) Zavezanec, ki opravlja dejavnost ali del dejavnosti v poslovnem prostoru, ki se nahaja na območju, na katerem ni mogoče vzpostaviti elektronske povezave za izmenjavo podatkov z davčnim organom, izdaja račune v tem delu poslovne dejavnosti z uporabo vezane knjige računov v skladu s predpisi, ki urejajo davčni postopek, dokler ni mogoča vzpostavitev elektronske povezave.
1
+
(1) Ne glede na prvi odstavek 4. člena tega zakona lahko zavezanec izda račun z uporabo vezane knjige računov v skladu s predpisi, ki urejajo davčni postopek. Zavezanec določi način izdajanja računov z internim aktom iz šestega odstavka 5. člena tega zakona.
2
−
(2) Zavezanec mora nezmožnost vzpostavitve elektronske povezave za izmenjavo podatkov dokazati s potrdilom Agencije za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije, ki je za zavezanca brezplačno in velja eno leto od dneva izdaje. Zavezanec pridobi potrdilo na podlagi vloge.
2
+
(2) Zavezanec iz prejšnjega odstavka mora davčnemu organu prek elektronske povezave poslati podatke o računih, izdanih z uporabo vezane knjige računov, do desetega dne v mesecu, ki sledi mesecu, v katerem je bil račun izdan.
3
−
(3) V primeru izdaje odločbe Agencije za komunikacijska omrežja in storitve o zavrnitvi izdaje potrdila iz prejšnjega odstavka stroški postopka bremenijo zavezanca.
3
+
(3) V primeru, ko se zavezanec odloči za izdajanje računov z uporabo vezane knjige računov v skladu s prvim odstavkom tega člena, ne sme v istem poslovnem prostoru uporabljati elektronske naprave za izdajo računov.
4
−
(4) Zavezanec, ki uporablja vezano knjigo računov na podlagi prvega odstavka tega člena, mora davčnemu organu prek elektronske povezave poslati podatke o računih, izdanih z uporabo vezane knjige računov, v desetih delovnih dneh od dneva izdaje računa.
4
+
(4) Za obveznost potrjevanja računov po tem členu se smiselno uporabljajo drugi do peti odstavek 4. člena, peti odstavek 7. člena, 8. člen ter peti, šesti in sedmi odstavek 10. člena tega zakona.
5
−
(5) Za obveznost potrjevanja računov po tem členu se smiselno uporabljajo 4. in 8. člen ter peti do sedmi odstavek 10. člena tega zakona.
−
1
·
(1) Zavezanec mora v poslovnem prostoru na vsaki elektronski napravi za izdajo računov ali drugem kupcu vidnem mestu objaviti obvestilo o obveznosti izdaje računa in izročitve računa kupcu ter obveznosti kupca, da prevzame in zadrži izdani račun.
1
·
(1) Zavezanec mora v poslovnem prostoru na vsaki elektronski napravi za izdajo računov ali drugem kupcu vidnem mestu objaviti obvestilo o obveznosti izdaje računa in izročitve računa kupcu ter obveznosti kupca, da prevzame in zadrži izdani račun.
2
−
(2) Kupec blaga oziroma prejemnik storitve mora prevzeti račun in ga zadržati neposredno po odhodu iz poslovnega prostora in ga na zahtevo predložiti pooblaščeni osebi davčnega organa ali Tržnega inšpektorata Republike Slovenije.
2
+
(2) Zavezanec mora izdani račun izročiti kupcu blaga oziroma prejemniku storitve v elektronski ali papirni obliki.
3
−
(3) Minister, pristojen za finance, podrobneje določi vsebino in obliko obvestila o obveznosti izdaje računa in obveznosti kupca da prevzame in zadrži izdani račun iz prvega odstavka tega člena.
3
+
(3) Kupec blaga oziroma prejemnik storitve mora prevzeti račun in ga zadržati neposredno po odhodu iz poslovnega prostora in ga na zahtevo predložiti pooblaščeni osebi davčnega organa ali Tržnega inšpektorata Republike Slovenije.
+
4
+
(4) Minister, pristojen za finance, podrobneje določi vsebino in obliko obvestila o obveznosti izdaje računa in obveznosti kupca da prevzame in zadrži izdani račun iz prvega odstavka tega člena.
1
−
Imetniki računov z izpisano enkratno identifikacijsko oznako računa oziroma zaščitno oznako izdajatelja računa lahko v 30 dneh od dneva izdaje računa pri davčnem organu prek telekomunikacijskih poti preverijo, ali je bil račun potrjen.
1
+
Imetniki računov z izpisano enkratno identifikacijsko oznako računa oziroma zaščitno oznako izdajatelja računa lahko v 60 dneh od dneva izdaje računa pri davčnem organu prek telekomunikacijskih poti preverijo, ali je bil račun potrjen.
1
−
(obveznost proizvajalca, dobavitelja oziroma vzdrževalca programske opreme)
1
+
(1) Proizvajalec oziroma dobavitelj oziroma vzdrževalec računalniškega programa, elektronske naprave ali informacijskega sistema za izdajo računov oziroma sporočanje podatkov o prodaji preko avtomatov ne sme zavezancem zagotoviti ali omogočiti uporabe računalniškega programa, elektronske naprave ali informacijskega sistema, ki omogoča izdajo računov in kopij računov oziroma sporočanja podatkov o prodaji preko avtomatov v nasprotju s tem zakonom.
2
·
(2) Računalniški program, elektronska naprava ali informacijski sistem mora zagotoviti izpis podatkov o vseh izdanih kopijah računov, na katerem je razviden čas izdaje posamezne kopije.
2
·
(2) Računalniški program, elektronska naprava ali informacijski sistem mora zagotoviti izpis podatkov o vseh izdanih kopijah računov, na katerem je razviden čas izdaje posamezne kopije.
+
1
+
(1) Zavezanec za izvajanje postopka sporočanja podatkov o prodaji prek avtomatov (v nadaljnjem besedilu: zavezanec za sporočanje) je zavezanec, za katerega velja izjema od obveznosti izdajanja računov za prodajo blaga ali storitev prek avtomatov v skladu z zakonom, ki ureja davek na dodano vrednost.
+
2
+
(2) Zavezanec za sporočanje mora najpozneje v trenutku, ko je prodaja blaga ali storitev prek avtomata opravljena in prejeto plačilo, davčnemu organu v elektronski obliki po elektronski poti sporočiti podatke o prodaji.
+
3
+
(3) Ne glede na prvi odstavek tega člena zavezanec za sporočanje, ki za prodajo blaga ali storitev prek avtomatov za plačilo z gotovino izdaja račune v skladu z zakonom, ki ureja davek na dodano vrednost, izvaja postopek davčnega potrjevanja računov v skladu s tem zakonom.
+
4
+
(4) Med avtomate, za katere velja obveznost sporočanja podatkov o prodaji, se ne štejejo:
+
5
+
1. menjalni avtomati za prodajo žetonov;
+
6
+
2. avtomati za prodajo kmetijskih in gozdarskih pridelkov in storitev, za dobave blaga in storitev v okviru osnovne kmetijske in osnovne gozdarske dejavnosti, kot jo določa zakon, ki ureja dohodnino, ki so oproščene obračunavanja DDV v skladu s 94.k členom Zakona o davku na dodano vrednost (Uradni list RS, št. 13/11 - uradno prečiščeno besedilo, 18/11, 78/11, 38/12, 83/12, 86/14, 90/15, 77/18, 59/19, 72/19, 196/21 - ZDOsk, 3/22, 29/22 - ZUOPDCE, 40/23 - ZDavPR-B, 122/23 in nasl.; v nadaljnjem besedilu: ZDDV-1), ter za dobave izdelkov malega obsega prve stopnje predelave lastnih kmetijskih in gozdarskih pridelkov, kot jih določa zakon, ki ureja dohodnino, in ki so oproščene obračunavanja DDV v skladu s 94. členom ZDDV-1;
+
7
+
3. avtomati za prodajo blaga in storitev, ki so brez električnega napajanja, stojijo izven poslovnih prostorov zavezanca in delujejo brez navzočnosti fizične osebe, ki bi lahko izvajala postopek sporočanja podatkov o prodaji prek avtomata.
+
1
+
(1) Avtomat za prodajo blaga ali storitev se šteje za poslovni prostor zavezanca za sporočanje.
+
2
+
(2) Zavezanec za sporočanje mora pred začetkom prodaje blaga ali storitev prek avtomata v elektronski obliki po elektronski poti sporočiti davčnemu organu podatke o avtomatu, ki obsegajo:
+
3
+
1. davčno številko zavezanca za sporočanje;
+
4
+
2. oznako avtomata;
+
5
+
3. vrsto avtomata;
+
6
+
4. lokacijo avtomata;
+
7
+
5. podatke o proizvajalcu ali vzdrževalcu programske opreme za izmenjavo podatkov z davčnim organom;
+
8
+
6. datum začetka veljavnosti podatkov, ki se sporočajo.
+
9
+
(3) Zavezanec za sporočanje mora sporočiti podatke iz prvega odstavka tega člena za vsak posamezni avtomat, prek katerega prodaja blago ali storitve. Zavezanec za sporočanje podatke podpiše z namenskim digitalnim potrdilom in jih pošlje davčnemu organu prek vzpostavljene elektronske povezave pred prvim pošiljanjem podatkov o prodaji prek avtomatov.
+
10
+
(4) Davčni organ preveri, če so poslani vsi podatki o avtomatu zavezanca za sporočanje iz prvega odstavka tega člena in če so podatki podpisani z namenskim digitalnim potrdilom.
+
11
+
(5) Davčni organ zavezancu za sporočanje nemudoma pošlje potrdilo o prejemu podatkov prek vzpostavljene elektronske povezave, če sta izpolnjena pogoja iz četrtega odstavka tega člena.
+
12
+
(6) Če pogoja iz četrtega odstavka tega člena nista izpolnjena, davčni organ zavezancu za sporočanje nemudoma pošlje sporočilo o zavrnitvi sprejema podatkov prek vzpostavljene elektronske povezave. V sporočilu navede napako, do katere je prišlo pri obdelavi podatkov. Zavezanec za sporočanje odpravi napako in davčnemu organu ponovno pošlje podatke o avtomatu v potrditev. Šteje se, da je zavezanec za sporočanje poslal podatke o avtomatu, ko od davčnega organa prejme potrdilo o prejemu podatkov iz petega odstavka tega člena.
+
13
+
(7) Zavezanec za sporočanje po prejemu potrdila iz petega odstavka tega člena avtomatu dodeli identifikacijsko oznako avtomata. Zavezanec za sporočanje mora avtomat na vidnem mestu označiti z identifikacijsko oznako avtomata.
+
14
+
(8) Zavezanec za sporočanje mora davčnemu organu sporočiti podatke o vseh spremembah podatkov iz drugega odstavka tega člena za posamezni avtomat. Zavezanec za sporočanje spremembe podatkov sporoči davčnemu organu pred začetkom uporabe spremenjenih podatkov na način, določen v tretjem odstavku tega člena. V primeru prenehanja izvajanja prodaje prek posameznega avtomata davčnemu organu sporoči podatke o prenehanju uporabe avtomata.
+
15
+
(9) Minister, pristojen za finance, podrobneje določi vsebino in obliko sporočila s podatki o avtomatu ter obliko identifikacijske oznake avtomata.
+
1
+
(1) Zavezanec za sporočanje mora davčnemu organu ob vsakokratni prodaji blaga ali storitev prek avtomata sporočiti naslednje podatke o opravljeni prodaji:
+
2
+
1. davčno številko zavezanca za sporočanje, ki je opravil prodajo, če je bila prodaja opravljena v tujem imenu in za tuj račun pa tudi davčno številko davčnega zavezanca, v imenu in za račun katerega je bila opravljena prodaja;
+
3
+
2. datum in čas prodaje;
+
4
+
3. številko transakcije prodaje in način dodelitve številke transakcije prodaje;
+
5
+
4. vrednost prodaje, skupno vrednost osnove po vrsti davka ali dajatve, razdeljeno po davčnih stopnjah, in pripadajoči davek ali dajatev, vrednost dobav na podlagi posebnih ureditev, dobav, pri katerih je plačnik davka na dodano vrednost kupec blaga ali naročnik storitve, oproščenih dobav in neobdavčljivih dobav, ločeno po davčnih številkah iz 1. točke tega odstavka;
+
6
+
5. vrednost za plačilo;
+
7
+
6. zaščitno oznako sporočila o prodaji;
+
8
+
7. številko prvotne transakcije prodaje v primeru izvajanja postopka potrjevanja naknadne spremembe podatkov o transakciji prodaje iz tretjega odstavka tega člena.
+
9
+
(2) Davčni organ poslanim podatkom o prodaji prek avtomata iz prvega odstavka tega člena dodeli enkratno identifikacijsko oznako in jo pošlje zavezancu za sporočanje kot potrdilo o prejemu poslanih podatkov o prodaji prek avtomata. Zavezanec za sporočanje mora hraniti podatke o enkratni identifikacijski oznaki skupaj s kopijo poslanih podatkov o prodaji prek avtomata iz prvega odstavka tega člena v skladu z zakonom, ki ureja davčni postopek.
+
10
+
(3) Zavezanec za sporočanje mora sporočiti vse naknadne spremembe podatkov o prodaji iz prvega odstavka tega člena, ki so bili sporočeni davčnemu organu. Sporočilo o spremembah podatkov o prodaji mora vsebovati podatek o številki transakcije prodaje, na katero se spremembe nanašajo.
+
11
+
(4) Za sporočanje podatkov o prodaji prek avtomatov se smiselno uporabljajo določbe 4. člena, četrtega do šestega odstavka 5. člena, prvega do tretjega in devetega do dvanajstega odstavka 7. člena tega zakona.
+
12
+
(5) Minister, pristojen za finance, podrobneje določi vsebino in obliko sporočil s podatki o opravljeni prodaji prek avtomata ter protokole in mehanizme za izmenjavo podatkov. 14.č člen (postopek sporočanja podatkov o prodaji prek avtomata v primerih prekinjene vzpostavljene elektronske povezave)
+
13
+
(1) V primeru prekinjene vzpostavljene elektronske povezave za izmenjavo podatkov z davčnim organom mora zavezanec za sporočanje poslati davčnemu organu podatke o prodaji prek avtomata v rokih iz drugega in tretjega odstavka tega člena.
+
14
+
(2) Zavezanec za sporočanje mora vzpostaviti prekinjeno elektronsko povezavo in davčnemu organu poslati podatke o prodajah prek avtomata iz prvega odstavka 14.c člena tega zakona prek elektronske povezave v dveh delovnih dneh od dneva prekinitve povezave, razen v primerih iz tretjega odstavka tega člena.
+
15
+
(3) Če zavezanec za sporočanje iz opravičljivih razlogov ne more vzpostaviti prekinjene elektronske povezave v roku iz drugega odstavka tega člena, mora poslati podatke o prodajah prek avtomata iz prvega odstavka 14.c člena tega zakona prek vzpostavljene elektronske povezave najkasneje naslednji delovni dan po prenehanju vzrokov za zamudo.
+
16
+
(4) Za opravičljive razloge iz tretjega odstavka tega člena se štejejo utemeljeni razlogi, ki jih zavezanec ni mogel predvideti oziroma odvrniti in preprečujejo vzpostavitev elektronske povezave v predpisanem roku.
+
17
+
(5) Davčni organ poslanim podatkom o prodaji prek avtomata iz drugega in tretjega odstavka tega člena dodeli enkratno identifikacijsko oznako in jo pošlje zavezancu za sporočanje kot potrdilo o prejemu naknadno poslanih podatkov o prodaji prek avtomata.
+
18
+
(6) Zavezanec za sporočanje mora hraniti podatke o enkratni identifikacijski oznaki iz petega odstavka tega člena skupaj s kopijo poslanih podatkov o prodaji prek avtomata iz drugega in tretjega odstavka tega člena v skladu z zakonom, ki ureja davčni postopek.
+
1
+
oziroma dodeljenih enkratnih identifikacijskih oznakah skupaj s kopijami poslanih podatkov o prodaji prek avtomata
+
2
+
drugi odstavek 14.c člena, šesti odstavek 14.č člena in tretji odstavek 14.d člena
1
−
(1) V primeru prekinjene vzpostavljene elektronske povezave za izmenjavo podatkov z davčnim organom mora zavezanec za sporočanje poslati davčnemu organu podatke o prodaji prek avtomata v rokih iz drugega in tretjega odstavka tega člena.
−
2
−
(2) Zavezanec za sporočanje mora vzpostaviti prekinjeno elektronsko povezavo in davčnemu organu poslati podatke o prodajah prek avtomata iz prvega odstavka 14.c člena tega zakona prek elektronske povezave v dveh delovnih dneh od dneva prekinitve povezave, razen v primerih iz tretjega odstavka tega člena.
−
3
−
(3) Če zavezanec za sporočanje iz opravičljivih razlogov ne more vzpostaviti prekinjene elektronske povezave v roku iz drugega odstavka tega člena, mora poslati podatke o prodajah prek avtomata iz prvega odstavka 14.c člena tega zakona prek vzpostavljene elektronske povezave najkasneje naslednji delovni dan po prenehanju vzrokov za zamudo.
−
4
−
(4) Za opravičljive razloge iz tretjega odstavka tega člena se štejejo utemeljeni razlogi, ki jih zavezanec ni mogel predvideti oziroma odvrniti in preprečujejo vzpostavitev elektronske povezave v predpisanem roku.
−
5
−
(5) Davčni organ poslanim podatkom o prodaji prek avtomata iz drugega in tretjega odstavka tega člena dodeli enkratno identifikacijsko oznako in jo pošlje zavezancu za sporočanje kot potrdilo o prejemu naknadno poslanih podatkov o prodaji prek avtomata.
−
6
−
(6) Zavezanec za sporočanje mora hraniti podatke o enkratni identifikacijski oznaki iz petega odstavka tega člena skupaj s kopijo poslanih podatkov o prodaji prek avtomata iz drugega in tretjega odstavka tega člena v skladu z zakonom, ki ureja davčni postopek.
−
+
1
+
oziroma dodeljenih enkratnih identifikacijskih oznakah skupaj s kopijami poslanih podatkov o prodaji prek avtomata
+
2
+
drugi odstavek 14.c člena, šesti odstavek 14.č člena in tretji odstavek 14.d člena
+
1
+
(1) Zavezanec za sporočanje, ki opravlja prodajo prek avtomata, ki se nahaja na lokaciji, na kateri ni mogoče vzpostaviti elektronske povezave za izmenjavo podatkov z davčnim organom, mora sporočiti podatke o prodajah iz prvega odstavka 14.c člena tega zakona prek elektronske povezave v roku desetih delovnih dni od dneva prodaje, dokler ni mogoča vzpostavitev elektronske povezave na lokaciji, kjer se nahaja avtomat.
+
2
+
(2) Davčni organ poslanim podatkom o prodaji prek avtomata iz prvega odstavka tega člena dodeli enkratno identifikacijsko oznako in jo pošlje zavezancu za sporočanje kot potrdilo o prejemu naknadno poslanih podatkov o prodaji prek avtomata.
+
3
+
(3) Zavezanec za sporočanje mora hraniti podatke o enkratni identifikacijski oznaki iz drugega odstavka tega člena skupaj s kopijo poslanih podatkov o prodaji prek avtomata iz prvega odstavka tega člena v skladu z zakonom, ki ureja davčni postopek.
+
1
+
oziroma dodeljenih enkratnih identifikacijskih oznakah skupaj s kopijami poslanih podatkov o prodaji prek avtomata
+
2
+
drugi odstavek 14.c člena, šesti odstavek 14.č člena in tretji odstavek 14.d člena
1
−
Za nadzor nad izvajanjem tega zakona je pristojen davčni organ. Za nadzor nad izvajanjem 1., 2., 3. in 4. točke prvega odstavka 5. člena, petega odstavka 7. člena ter prvega in drugega odstavka 12. člena tega zakona je pristojen tudi Tržni inšpektorat Republike Slovenije.
1
+
Za nadzor nad izvajanjem tega zakona je pristojen davčni organ. Za nadzor nad izvajanjem 1., 2., 3. in 4. točke prvega odstavka 5. člena, petega odstavka 7. člena ter prvega, drugega in tretjega odstavka 12. člena tega zakona je pristojen tudi Tržni inšpektorat Republike Slovenije.
+
1
+
Z globo 40 eurov se kaznuje za prekršek kupec blaga oziroma prejemnik storitve, če ne prevzame in zadrži računa neposredno po odhodu iz poslovnega prostora oziroma ga na zahtevo ne predloži pooblaščeni osebi (tretji odstavek 12. člena).
1
−
Z globo 40 eurov se kaznuje za prekršek kupec blaga oziroma prejemnik storitve, če ne prevzame in zadrži računa neposredno po odhodu iz poslovnega prostora oziroma ga na zahtevo ne predloži pooblaščeni osebi (drugi odstavek 12. člena).
−
1
−
12. ne označi avtomata na vidnem mestu z identifikacijsko oznako (drugi stavek sedmega odstavka 14.b člena);
1
+
(1) Z globo od 2.000 do 50.000 eurov se kaznuje za prekršek pravna oseba, če:
2
−
13. v predpisanem roku ne vzpostavi prekinjene elektronske povezave in ne pošlje podatkov o vseh prodajah prek avtomata (drugi in tretji odstavek 14.č člena);
−
3
−
14. v predpisanem roku ne pošlje podatkov o vseh prodajah prek avtomata, kadar vzpostavitev elektronske povezave na lokaciji avtomata ni mogoča (prvi odstavek 14.d člena).
−
4
·
1. pri izvajanju postopka potrjevanja računov oziroma v postopku elektronske izmenjave podatkov z davčnim organom ne uporabi namenskega potrdila za elektronsko podpisovanje sporočil (drugi odstavek 4. člena);
2
·
1. pri izvajanju postopka potrjevanja računov oziroma v postopku elektronske izmenjave podatkov z davčnim organom ne uporabi namenskega potrdila za elektronsko podpisovanje sporočil (drugi odstavek 4. člena);
5
·
2. za namene pošiljanja podatkov o računu ne poveže oznake fizične osebe, ki z elektronsko napravo izda račun, z davčno številko te osebe in ne pošlje davčne številke te osebe davčnemu organu (drugi odstavek 5. člena);
3
·
2. za namene pošiljanja podatkov o računu ne poveže oznake fizične osebe, ki z elektronsko napravo izda račun, z davčno številko te osebe in ne pošlje davčne številke te osebe davčnemu organu (drugi odstavek 5. člena);
6
·
3. ne zagotovi, da je številka računa, za katerega se izvaja postopek potrjevanja računa, sestavljena na predpisani način (četrti in peti odstavek 5. člena); 3.a ne sprejme internega akta oziroma v internem aktu navede neresnične, nepravilne ali nepopolne podatke (šesti odstavek 5. člena in prvi odstavek 11. člena);
4
·
3. ne zagotovi, da je številka računa, za katerega se izvaja postopek potrjevanja računa, sestavljena na predpisani način (četrti in peti odstavek 5. člena); 3.a ne sprejme internega akta oziroma v internem aktu navede neresnične, nepravilne ali nepopolne podatke (šesti odstavek 5. člena in prvi odstavek 11. člena);
7
·
4. v predpisanem roku ne vzpostavi elektronske povezave in ne pošlje podatkov o vseh izdanih računih (drugi odstavek 9. člena);
5
·
4. v predpisanem roku ne vzpostavi elektronske povezave in ne pošlje podatkov o vseh izdanih računih (drugi odstavek 9. člena);
8
·
5. ne pošlje podatkov o računih v predpisanem roku po prenehanju vzrokov za zamudo (tretji odstavek 9. člena in tretji odstavek 10. člena);
6
·
5. ne pošlje podatkov o računih v predpisanem roku po prenehanju vzrokov za zamudo (tretji odstavek 9. člena in tretji odstavek 10. člena);
9
·
6. v predpisanem roku ne vzpostavi delovanja elektronske naprave za izdajo računov in ne pošlje podatkov o vseh izdanih računih (drugi odstavek 10. člena);
7
·
6. v predpisanem roku ne vzpostavi delovanja elektronske naprave za izdajo računov in ne pošlje podatkov o vseh izdanih računih (drugi odstavek 10. člena);
10
·
7. ne hrani sporočil o naknadno dodeljenih enkratnih identifikacijskih oznakah izdanih računov oziroma dodeljenih enkratnih identifikacijskih oznakah skupaj s kopijami poslanih podatkov o prodaji prek avtomata na predpisani način (deseti odstavek 7. člena, šesti odstavek 9. člena, sedmi odstavek 10. člena drugi odstavek 14.c člena, šesti odstavek 14.č člena in tretji odstavek 14.d člena); 7.a v predpisanem roku davčnemu organu ne pošlje podatkov o računih, izdanih z uporabo vezane knjige računov (drugi odstavek 11. člena).
8
·
7. ne hrani sporočil o naknadno dodeljenih enkratnih identifikacijskih oznakah izdanih računov oziroma dodeljenih enkratnih identifikacijskih oznakah skupaj s kopijami poslanih podatkov o prodaji prek avtomata na predpisani način (deseti odstavek 7. člena, šesti odstavek 9. člena, sedmi odstavek 10. člena drugi odstavek 14.c člena, šesti odstavek 14.č člena in tretji odstavek 14.d člena); 7.a v predpisanem roku davčnemu organu ne pošlje podatkov o računih, izdanih z uporabo vezane knjige računov (drugi odstavek 11. člena).
11
·
8. (črtana) ;
9
·
8. (črtana) ;
12
·
9. ne objavi oziroma ne objavi na kupcu vidnem mestu obvestila o obveznosti izdaje računa in obveznosti kupca, da prevzame in zadrži račun (prvi odstavek 12. člena);
10
·
9. ne objavi oziroma ne objavi na kupcu vidnem mestu obvestila o obveznosti izdaje računa in obveznosti kupca, da prevzame in zadrži račun (prvi odstavek 12. člena);
13
·
10. (črtana) ;
11
·
10. (črtana) ;
14
·
11. ne izroči računa kupcu blaga oziroma prejemniku storitve (drugi odstavek 12. člena);
12
·
11. ne izroči računa kupcu blaga oziroma prejemniku storitve (drugi odstavek 12. člena);
15
·
12. ne označi avtomata na vidnem mestu z identifikacijsko oznako (drugi stavek sedmega odstavka 14.b člena);
13
·
12. ne označi avtomata na vidnem mestu z identifikacijsko oznako (drugi stavek sedmega odstavka 14.b člena);
16
·
13. v predpisanem roku ne vzpostavi prekinjene elektronske povezave in ne pošlje podatkov o vseh prodajah prek avtomata (drugi in tretji odstavek 14.č člena);
14
·
13. v predpisanem roku ne vzpostavi prekinjene elektronske povezave in ne pošlje podatkov o vseh prodajah prek avtomata (drugi in tretji odstavek 14.č člena);
17
·
14. v predpisanem roku ne pošlje podatkov o vseh prodajah prek avtomata, kadar vzpostavitev elektronske povezave na lokaciji avtomata ni mogoča (prvi odstavek 14.d člena).
15
·
14. v predpisanem roku ne pošlje podatkov o vseh prodajah prek avtomata, kadar vzpostavitev elektronske povezave na lokaciji avtomata ni mogoča (prvi odstavek 14.d člena).
18
·
(2) Z globo od 5.000 do 75.000 eurov se za prekršek iz prejšnjega odstavka kaznuje pravna oseba, ki je po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, srednja ali velika gospodarska družba.
16
·
(2) Z globo od 5.000 do 75.000 eurov se za prekršek iz prejšnjega odstavka kaznuje pravna oseba, ki je po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, srednja ali velika gospodarska družba.
19
·
(3) Z globo od 1.500 do 25.000 eurov se kaznuje samostojni podjetnik posameznik ali posamezniki, ki samostojno opravlja dejavnost, če stori prekršek iz prvega odstavka tega člena.
17
·
(3) Z globo od 1.500 do 25.000 eurov se kaznuje samostojni podjetnik posameznik ali posamezniki, ki samostojno opravlja dejavnost, če stori prekršek iz prvega odstavka tega člena.
20
·
(4) Z globo od 800 do 5.000 eurov se kaznuje tudi odgovorna oseba pravne osebe ali odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika ali posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost, odgovorna oseba v državnem organu ali samoupravni lokalni skupnosti, če stori prekršek iz prvega odstavka tega člena.
18
·
(4) Z globo od 800 do 5.000 eurov se kaznuje tudi odgovorna oseba pravne osebe ali odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika ali posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost, odgovorna oseba v državnem organu ali samoupravni lokalni skupnosti, če stori prekršek iz prvega odstavka tega člena.
1
−
13. omogoči zavezancu prodajo blaga ali storitev prek avtomatov v nasprotju s tem zakonom (tretji odstavek 14. člena);
1
+
(1) Z globo od 4.000 do 75.000 eurov se kaznuje za prekršek pravna oseba, če:
2
−
14. davčnemu organu ne sporoči podatkov o prodaji blaga ali storitev prek avtomatov oziroma sporoči neresnične, nepravilne ali nepopolne podatke (drugi odstavek 14.a člena ali prvi ali tretji odstavek 14.c člena);
−
3
−
15. davčnemu organu ne sporoči podatkov o avtomatih oziroma sporoči neresnične, nepravilne ali nepopolne podatke (drugi, tretji, šesti ali osmi odstavek 14.b člena).
−
4
·
1. ne sporoči podatkov o poslovnih prostorih (peti odstavek 4. člena);
2
·
1. ne sporoči podatkov o poslovnih prostorih (peti odstavek 4. člena);
5
·
2. (črtana) ;
3
·
2. (črtana) ;
6
·
3. davčnemu organu ne pošlje podatkov o računu, ki so predpisani za namene izvajanja potrjevanja računov oziroma pošlje neresnične, nepravilne ali nepopolne podatke o računu (drugi odstavek 6. člena);
4
·
3. davčnemu organu ne pošlje podatkov o računu, ki so predpisani za namene izvajanja potrjevanja računov oziroma pošlje neresnične, nepravilne ali nepopolne podatke o računu (drugi odstavek 6. člena);
7
·
4. ne izvede postopka potrjevanja računa za vse naknadne spremembe podatkov na računu (četrti odstavek 6. člena);
5
·
4. ne izvede postopka potrjevanja računa za vse naknadne spremembe podatkov na računu (četrti odstavek 6. člena);
8
·
5. izda kopijo računa brez navedbe, da gre za kopijo (peti odstavek 6. člena);
6
·
5. izda kopijo računa brez navedbe, da gre za kopijo (peti odstavek 6. člena);
9
·
6. izda račun, ki ne vsebuje vseh predpisanih podatkov, razen če ni s tem zakonom določeno drugače (četrti odstavek 7. člena);
7
·
6. izda račun, ki ne vsebuje vseh predpisanih podatkov, razen če ni s tem zakonom določeno drugače (četrti odstavek 7. člena);
10
·
7. ne izda računa v predpisanem roku (peti in šesti odstavek 7. člena);
8
·
7. ne izda računa v predpisanem roku (peti in šesti odstavek 7. člena);
11
·
8. ne izvede naknadnega postopka potrjevanja računov oziroma ga ne izvede v predpisanem roku (sedmi in osmi odstavek 7. člena);
9
·
8. ne izvede naknadnega postopka potrjevanja računov oziroma ga ne izvede v predpisanem roku (sedmi in osmi odstavek 7. člena);
12
·
9. pošlje neresnične, nepravilne ali nepopolne podatke o poslovnih prostorih (prvi, drugi, peti in šesti odstavek 8. člena);
10
·
9. pošlje neresnične, nepravilne ali nepopolne podatke o poslovnih prostorih (prvi, drugi, peti in šesti odstavek 8. člena);
13
·
10. ne izda računa z uporabo vezane knjige računov (prvi odstavek 10. člena);
11
·
10. ne izda računa z uporabo vezane knjige računov (prvi odstavek 10. člena);
14
·
11. omogoči zavezancu izdajo računov in kopij računov v nasprotju s tem zakonom (prvi odstavek 14. člena);
12
·
11. omogoči zavezancu izdajo računov in kopij računov v nasprotju s tem zakonom (prvi odstavek 14. člena);
15
·
12. ne zagotovi izpisa vseh izdanih kopij računov in zahtevanih podatkov s programsko opremo (drugi odstavek 14. člena);
13
·
12. ne zagotovi izpisa vseh izdanih kopij računov in zahtevanih podatkov s programsko opremo (drugi odstavek 14. člena);
16
·
13. omogoči zavezancu prodajo blaga ali storitev prek avtomatov v nasprotju s tem zakonom (tretji odstavek 14. člena);
14
·
13. omogoči zavezancu prodajo blaga ali storitev prek avtomatov v nasprotju s tem zakonom (tretji odstavek 14. člena);
17
·
14. davčnemu organu ne sporoči podatkov o prodaji blaga ali storitev prek avtomatov oziroma sporoči neresnične, nepravilne ali nepopolne podatke (drugi odstavek 14.a člena ali prvi ali tretji odstavek 14.c člena);
15
·
14. davčnemu organu ne sporoči podatkov o prodaji blaga ali storitev prek avtomatov oziroma sporoči neresnične, nepravilne ali nepopolne podatke (drugi odstavek 14.a člena ali prvi ali tretji odstavek 14.c člena);
18
·
15. davčnemu organu ne sporoči podatkov o avtomatih oziroma sporoči neresnične, nepravilne ali nepopolne podatke (drugi, tretji, šesti ali osmi odstavek 14.b člena).
16
·
15. davčnemu organu ne sporoči podatkov o avtomatih oziroma sporoči neresnične, nepravilne ali nepopolne podatke (drugi, tretji, šesti ali osmi odstavek 14.b člena).
19
·
(2) Z globo od 10.000 do 125.000 eurov se za prekršek iz prejšnjega odstavka kaznuje pravna oseba, ki je po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, srednja ali velika gospodarska družba.
17
·
(2) Z globo od 10.000 do 125.000 eurov se za prekršek iz prejšnjega odstavka kaznuje pravna oseba, ki je po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, srednja ali velika gospodarska družba.
20
·
(3) Z globo od 3.000 do 50.000 eurov se kaznuje samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, če stori prekršek iz prvega odstavka tega člena.
18
·
(3) Z globo od 3.000 do 50.000 eurov se kaznuje samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, če stori prekršek iz prvega odstavka tega člena.
21
·
(4) Z globo 1.200 do 10.000 eurov se kaznuje odgovorna oseba pravne osebe ali odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika ali posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost, odgovorna oseba v državnem organu ali samoupravni lokalni skupnosti, če stori prekršek iz prvega odstavka tega člena.
19
·
(4) Z globo 1.200 do 10.000 eurov se kaznuje odgovorna oseba pravne osebe ali odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika ali posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost, odgovorna oseba v državnem organu ali samoupravni lokalni skupnosti, če stori prekršek iz prvega odstavka tega člena.
1
−
Ta zakon začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije. Št. 432-01/15-11/48 Ljubljana, dne 20. julija 2015 EPA 497-VII Državni zbor Republike Slovenije dr. Milan Brglez l.r. Predsednik
1
+
Ta zakon začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
1
−
Na podlagi druge alinee prvega odstavka 107. člena in prvega odstavka 91. člena Ustave Republike Slovenije izdajam U K A Z o razglasitvi Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o davčnem potrjevanju računov (ZDavPR-C) Razglašam Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o davčnem potrjevanju računov (ZDavPR-C), ki ga je sprejel Državni zbor Republike Slovenije na seji dne 14. novembra 2024. Št. 003-02-1/2024-240 Ljubljana, dne 22. novembra 2024 Nataša Pirc Musar predsednica Republike Slovenije Z A K O N O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O DAVČNEM POTRJEVANJU RAČUNOV (ZDavPR-C)
−
1
−
Minister, pristojen za finance, izda predpis iz devetega odstavka 14.b člena in petega odstavka 14.c člena zakona v treh mesecih po uveljavitvi tega zakona.
−
1
−
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, spremenjeni 1., 14., 18. in 19. člen ter novi 14.a do 14.d člen zakona pa se začnejo uporabljati 1. januarja 2026. Št. 432-01/24-17/18 Ljubljana, dne 14. novembra 2024 EPA 1686-IX Državni zbor Republike Slovenije mag. Urška Klakočar Zupančič predsednica
−