← Back to list
Zakon o interventnih ukrepih za pomoč gospodarstvu in turizmu pri omilitvi posledic epidemije COVID-19
ZIUPGT
11articles changed
+3added
+2removed
+6modified
added 391removed 215words
8paragraphs
1
−
Na podlagi druge alinee prvega odstavka 107. člena in prvega odstavka 91. člena Ustave Republike Slovenije izdajam U K A Z o razglasitvi Zakona o interventnih ukrepih za pomoč gospodarstvu in turizmu pri omilitvi posledic epidemije COVID-19 (ZIUPGT) Razglašam Zakon o interventnih ukrepih za pomoč gospodarstvu in turizmu pri omilitvi posledic epidemije COVID-19 (ZIUPGT), ki ga je sprejel Državni zbor Republike Slovenije na seji dne 7. julija 2021. Št. 003-02-3/2021-122 Ljubljana, dne 13. julija 2021 Borut Pahor predsednik Republike Slovenije Z A K O N O INTERVENTNIH UKREPIH ZA POMOČ GOSPODARSTVU IN TURIZMU PRI OMILITVI POSLEDIC EPIDEMIJE COVID-19 (ZIUPGT) I. DEL SPLOŠNE DOLOČBE
1
+
ZAKON O INTERVENTNIH UKREPIH ZA POMOČ GOSPODARSTVU IN TURIZMU PRI OMILITVI POSLEDIC EPIDEMIJE COVID-19 (ZIUPGT) (neuradno prečiščeno besedilo št. 2) I. DEL SPLOŠNE DOLOČBE
1
−
(1) Ne glede na tretji in četrti odstavek 8. člena Zakona o trgovini (Uradni list RS, št. 24/08, 47/15 in 139/20) se lahko obratovalni čas prodajalne na letališčih, turistično informacijskih centrih in muzejih določi brez omejitev.
−
2
−
(2) Ukrep iz prejšnjega odstavka se izvaja do 31. decembra 2022.
−
3
·
3. Zakon o vodah
1
·
3. Zakon o vodah
1
·
(1) Ne glede na tretji odstavek 162. člena Zakona o vodah (Uradni list RS, št. 67/02, 2/04 - ZZdrI-A, 41/04 - ZVO-1, 57/08, 57/12, 100/13, 40/14, 56/15 in 65/20; v nadaljnjem besedilu: ZV-1) se sredstva Sklada za vode lahko porabljajo tudi za financiranje izvajanja javne službe iz 161. člena ZV-1.
1
·
(1) Ne glede na tretji odstavek 162. člena Zakona o vodah (Uradni list RS, št. 67/02, 2/04 - ZZdrI-A, 41/04 - ZVO-1, 57/08, 57/12, 100/13, 40/14, 56/15 in 65/20; v nadaljnjem besedilu: ZV-1) se sredstva Sklada za vode lahko porabljajo tudi za financiranje izvajanja javne službe iz 161. člena ZV-1.
2
−
(2) Ukrep iz prejšnjega odstavka se izvaja v obdobju do 31. decembra 2021.
2
+
(2) Ukrep iz prejšnjega odstavka se izvaja v obdobju do 31. decembra 2023.
3
·
4. Zakon o rudarstvu
3
·
4. Zakon o rudarstvu
1
·
(1) Upravičenec do pomoči za financiranje regresa za letni dopust za leto 2021 je pravna ali fizična oseba, ki je bila vpisana v Poslovni register Slovenije do 31. maja 2021, in ki:
1
·
(1) Upravičenec do pomoči za financiranje regresa za letni dopust za leto 2021 je pravna ali fizična oseba, ki je bila vpisana v Poslovni register Slovenije do 31. maja 2021, in ki:
2
−
- na dan uveljavitve tega zakona opravlja kot glavno dejavnost ali kot dopolnilno dejavnost na kmetiji po Standardni klasifikaciji dejavnosti Uredbe o standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni list RS, št. 69/07 in 17/08) po Prilogi I: Standardna klasifikacija dejavnosti - SKD 2008 in Prilogi II: Pojasnila k standardni klasifikaciji dejavnosti - SKD 2008 eno izmed naslednjih dejavnosti: 11.050
2
+
- na dan uveljavitve tega zakona opravlja kot glavno dejavnost ali kot dopolnilno dejavnost na kmetiji po Standardni klasifikaciji dejavnosti Uredbe o standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni list RS, št. 69/07 in 17/08) po Prilogi I: Standardna klasifikacija dejavnosti - SKD 2008 in Prilogi II: Pojasnila k standardni klasifikaciji dejavnosti - SKD 2008 eno izmed naslednjih dejavnosti: 11.050 Proizvodnja piva (mali proizvajalec piva skladno s 77. členom Zakona o trošarinah (Uradni list RS, št. 47/16)) 49.392 Obratovanje žičnic 55. Gostinske nastanitvene dejavnosti (vključujoč vse poddejavnosti pod 55) 56. Dejavnost strežbe jedi in pijač (vključujoč vse poddejavnosti pod 56) 59.140 Kinematografska dejavnost 77.110 Dajanje lahkih motornih vozil v najem in zakup 77.210 Dajanje športne opreme v najem in zakup 77.340 Dajanje vodnih plovil v najem in zakup 79.110 Dejavnost potovalnih agencij 79.120 Dejavnost organizatorjev potovanj 79.900 Rezervacije in druge s potovanji povezane dejavnosti 82.300 Organiziranje razstav, sejmov, srečanj 85.510 Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju športa in rekreacije 85.520 Izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje na področju kulture in umetnosti 86.220 Specialistična zunajbolnišnična zdravstvena dejavnost - v sklopu slovenskih naravnih zdravilišč 90.010 Umetniško uprizarjanje 90.020 Spremljajoče dejavnosti za umetniško uprizarjanje 90.040 Obratovanje objektov za kulturne prireditve 91.020 Dejavnost muzejev 91.040 Dejavnost botaničnih in živalskih vrtov, varstvo naravnih vrednot 92.001 Dejavnost igralnic 93.110 Obratovanje športnih objektov 93.120 Dejavnosti športnih klubov 93.130 Obratovanje fitnes objektov 93.190 Druge športne dejavnosti 93.210 Dejavnost zabaviščnih parkov 93.292 Dejavnost smučarskih centrov 93.299 Druge nerazvrščene dejavnosti za prosti čas
3
·
- dejavnosti zaradi posledic epidemije ne more opravljati ali jo opravlja v bistveno zmanjšanem obsegu skladno s tretjim odstavkom tega člena,
3
·
- dejavnosti zaradi posledic epidemije ne more opravljati ali jo opravlja v bistveno zmanjšanem obsegu skladno s tretjim odstavkom tega člena,
4
·
- ima vsaj enega zaposlenega, ki je na dan uveljavitve tega zakona v obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje vključen na podlagi 14. člena Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (Uradni list RS, št. 96/12, 39/13, 99/13 - ZSVarPre-C, 101/13 - ZIPRS1415, 44/14 - ORZPIZ206, 85/14 - ZUJF-B, 95/14 - ZUJF-C, 102/15, 23/17, 40/17, 65/17, 28/19, 75/19, 139/20, 189/20 - ZFRO in 51/21; v nadaljnjem besedilu: ZPIZ-2) in
4
·
- ima vsaj enega zaposlenega, ki je na dan uveljavitve tega zakona v obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje vključen na podlagi 14. člena Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (Uradni list RS, št. 96/12, 39/13, 99/13 - ZSVarPre-C, 101/13 - ZIPRS1415, 44/14 - ORZPIZ206, 85/14 - ZUJF-B, 95/14 - ZUJF-C, 102/15, 23/17, 40/17, 65/17, 28/19, 75/19, 139/20, 189/20 - ZFRO in 51/21; v nadaljnjem besedilu: ZPIZ-2) in
5
·
- ni na dan 31. decembra 2019 podjetje v težavah skladno z 18. točko 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 187 z dne 21. 6. 2014, str. 1), zadnjič spremenjene z Uredbo Komisije (EU) 2020/972 z dne 2. julija 2020 o spremembi Uredbe (EU) št. 1407/2013 v zvezi s podaljšanjem njene veljavnosti in o spremembi Uredbe (EU) št. 651/2014 v zvezi s podaljšanjem njene veljavnosti in ustreznimi prilagoditvami (UL L št. 215 z dne 7. 7. 2020, str. 3).
5
·
- ni na dan 31. decembra 2019 podjetje v težavah skladno z 18. točko 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 187 z dne 21. 6. 2014, str. 1), zadnjič spremenjene z Uredbo Komisije (EU) 2020/972 z dne 2. julija 2020 o spremembi Uredbe (EU) št. 1407/2013 v zvezi s podaljšanjem njene veljavnosti in o spremembi Uredbe (EU) št. 651/2014 v zvezi s podaljšanjem njene veljavnosti in ustreznimi prilagoditvami (UL L št. 215 z dne 7. 7. 2020, str. 3).
6
·
(2) Upravičenec ne more biti neposredni ali posredni uporabnik proračuna Republike Slovenije oziroma proračuna občine, katerega delež prihodkov iz javnih virov ali iz odstopljenih javnih virov je bil v letu 2020 višji od 70 odstotkov.
6
·
(2) Upravičenec ne more biti neposredni ali posredni uporabnik proračuna Republike Slovenije oziroma proračuna občine, katerega delež prihodkov iz javnih virov ali iz odstopljenih javnih virov je bil v letu 2020 višji od 70 odstotkov.
7
·
(3) Šteje se, da upravičenec zaradi posledic epidemije ne more opravljati dejavnosti ali jo opravlja v bistveno zmanjšanem obsegu, če bodo prihodki upravičenca v letu 2021 zaradi posledic epidemije upadli za več kot 20 odstotkov glede na leto 2019 oziroma 2020. Če ni posloval v celotnem letu 2019, 2020 oziroma 2021, je do pomoči upravičen tudi tisti upravičenec, ki se mu bodo povprečni mesečni prihodki leta 2021 znižali za več kot 20 odstotkov glede na povprečne mesečne prihodke v letu 2019, 2020 oziroma 2021. Če v letu 2019 in 2020 ni posloval, je do pomoči upravičen tudi tisti upravičenec, ki se mu bodo povprečni mesečni prihodki v letu 2021 znižali za več kot 20 odstotkov glede na povprečne mesečne prihodke v letu 2021 do 31. maja 2021. Če pogoj iz tega odstavka ni dosežen, mora upravičenec vrniti celotno pomoč v skladu s 30. členom tega zakona.
7
·
(3) Šteje se, da upravičenec zaradi posledic epidemije ne more opravljati dejavnosti ali jo opravlja v bistveno zmanjšanem obsegu, če bodo prihodki upravičenca v letu 2021 zaradi posledic epidemije upadli za več kot 20 odstotkov glede na leto 2019 oziroma 2020. Če ni posloval v celotnem letu 2019, 2020 oziroma 2021, je do pomoči upravičen tudi tisti upravičenec, ki se mu bodo povprečni mesečni prihodki leta 2021 znižali za več kot 20 odstotkov glede na povprečne mesečne prihodke v letu 2019, 2020 oziroma 2021. Če v letu 2019 in 2020 ni posloval, je do pomoči upravičen tudi tisti upravičenec, ki se mu bodo povprečni mesečni prihodki v letu 2021 znižali za več kot 20 odstotkov glede na povprečne mesečne prihodke v letu 2021 do 31. maja 2021. Če pogoj iz tega odstavka ni dosežen, mora upravičenec vrniti celotno pomoč v skladu s 30. členom tega zakona.
8
·
(4) Ne glede na prejšnji odstavek se pri izračunu upada prihodkov od prodaje lahko upošteva prihodke od prodaje glede na povprečno število zaposlenih ali prihodke od prodaje glede na vrednost osnovnih sredstev, brez zemljišč, če je tak način upoštevanja prihodkov od prodaje za upravičenca ugodnejši.
8
·
(4) Ne glede na prejšnji odstavek se pri izračunu upada prihodkov od prodaje lahko upošteva prihodke od prodaje glede na povprečno število zaposlenih ali prihodke od prodaje glede na vrednost osnovnih sredstev, brez zemljišč, če je tak način upoštevanja prihodkov od prodaje za upravičenca ugodnejši.
9
·
(5) Višina pomoči za financiranje regresa za letni dopust znaša 1.024 eurov na zaposlenega. Višina pomoči se določi v sorazmernem delu zneska iz prejšnjega stavka, če ima zaposleni skladno z ZDR-1 pravico do regresa v sorazmernem delu. Pomoč za financiranje regresa se določi glede na število zaposlenih vključenih v zavarovanje na podlagi 14. člena ZPIZ-2 na dan uveljavitve tega zakona.
9
·
(5) Višina pomoči za financiranje regresa za letni dopust znaša 1.024 eurov na zaposlenega. Višina pomoči se določi v sorazmernem delu zneska iz prejšnjega stavka, če ima zaposleni skladno z ZDR-1 pravico do regresa v sorazmernem delu. Pomoč za financiranje regresa se določi glede na število zaposlenih vključenih v zavarovanje na podlagi 14. člena ZPIZ-2 na dan uveljavitve tega zakona.
10
·
(6) Pomoč za financiranje regresa iz tega člena mora upravičenec nameniti za izplačilo regresa za zaposlene, kot jim pripada skladno z ZDR-1. Če upravičenec ne izplača regresa zaposlenim v roku, določenem v 131. členu ZDR-1, mora vrniti prejeto pomoč iz tega člena.
10
·
(6) Pomoč za financiranje regresa iz tega člena mora upravičenec nameniti za izplačilo regresa za zaposlene, kot jim pripada skladno z ZDR-1. Če upravičenec ne izplača regresa zaposlenim v roku, določenem v 131. členu ZDR-1, mora vrniti prejeto pomoč iz tega člena.
11
·
(7) Za upravičenca, ki ugotavlja prihodke po pravilih računovodenja, so prihodki od prodaje iz tega člena čisti prihodki od prodaje, ugotovljeni po pravilih računovodenja.
11
·
(7) Za upravičenca, ki ugotavlja prihodke po pravilih računovodenja, so prihodki od prodaje iz tega člena čisti prihodki od prodaje, ugotovljeni po pravilih računovodenja.
12
·
(8) Upravičena višina pomoči za financiranje regresa za letni dopust se ugotavlja na osnovi predloženih obračunov davčnega odtegljaja, na katerih delodajalec prikaže izplačilo regresa, podatkov o zaposlenih pri delodajalcu ali drugih dokazil.
12
·
(8) Upravičena višina pomoči za financiranje regresa za letni dopust se ugotavlja na osnovi predloženih obračunov davčnega odtegljaja, na katerih delodajalec prikaže izplačilo regresa, podatkov o zaposlenih pri delodajalcu ali drugih dokazil.
1
·
(1) S tem zakonom se ureja bon z namenom odprave posledic epidemije v gostinstvu, turizmu, športu in kulturi za izboljšanje gospodarskega položaja z vidika spodbujanja potrošnje v gostinstvu, turizmu, športu in kulturi (v nadaljnjem besedilu: bon). Bon je unovčljiv za storitve s področja gostinstva, turizma, športa in kulture, ki so v celoti izvedene in koriščene na ozemlju Republike Slovenije.
1
·
(1) S tem zakonom se ureja bon z namenom odprave posledic epidemije v gostinstvu, turizmu, športu in kulturi za izboljšanje gospodarskega položaja z vidika spodbujanja potrošnje v gostinstvu, turizmu, športu in kulturi (v nadaljnjem besedilu: bon). Bon je unovčljiv za storitve s področja gostinstva, turizma, športa in kulture, ki so v celoti izvedene in koriščene na ozemlju Republike Slovenije.
2
·
(2) Upravičenec do bona je oseba s stalnim prebivališčem v Republiki Sloveniji na dan 30. junija 2021 (v nadaljnjem besedilu: upravičenec), ki je polnoletna oseba oziroma oseba, ki bo v letu 2021 dopolnila 18 let (v nadaljnjem besedilu: polnoletni upravičenec), in je upravičena do bona v višini 100 eurov. Ostale osebe, ki ne izpolnjujejo starostnega pogoja, izpolnjujejo pa pogoj glede stalnega prebivališča (v nadaljnjem besedilu: mladoletni upravičenec), so upravičene do bona v višini 50 eurov.
2
·
(2) Upravičenec do bona je oseba s stalnim prebivališčem v Republiki Sloveniji na dan 30. junija 2021 (v nadaljnjem besedilu: upravičenec), ki je polnoletna oseba oziroma oseba, ki bo v letu 2021 dopolnila 18 let (v nadaljnjem besedilu: polnoletni upravičenec), in je upravičena do bona v višini 100 eurov. Ostale osebe, ki ne izpolnjujejo starostnega pogoja, izpolnjujejo pa pogoj glede stalnega prebivališča (v nadaljnjem besedilu: mladoletni upravičenec), so upravičene do bona v višini 50 eurov.
3
·
(3) Bon, ki se glasi na mladoletnega upravičenca, unovčijo zanj starši oziroma zakoniti zastopnik ali druga oseba, h kateri je mladoletni upravičenec z odločbo pristojnega organa zaupan v varstvo in vzgojo in za mladoletnega upravičenca dejansko skrbi (npr. rejnik, odgovorna oseba zavoda, kamor je mladoletni upravičenec nameščen). Bon se unovči na podlagi izjave, ki je določena z uredbo iz trinajstega odstavka tega člena.
3
·
(3) Bon, ki se glasi na mladoletnega upravičenca, unovčijo zanj starši oziroma zakoniti zastopnik ali druga oseba, h kateri je mladoletni upravičenec z odločbo pristojnega organa zaupan v varstvo in vzgojo in za mladoletnega upravičenca dejansko skrbi (npr. rejnik, odgovorna oseba zavoda, kamor je mladoletni upravičenec nameščen). Bon se unovči na podlagi izjave, ki je določena z uredbo iz trinajstega odstavka tega člena.
4
·
(4) Bon, ki se glasi na polnoletnega upravičenca, ki je postavljen pod skrbništvo, unovči zanj skrbnik. Bon se unovči na podlagi izjave skrbnika, ki je določena z uredbo iz trinajstega odstavka tega člena.
4
·
(4) Bon, ki se glasi na polnoletnega upravičenca, ki je postavljen pod skrbništvo, unovči zanj skrbnik. Bon se unovči na podlagi izjave skrbnika, ki je določena z uredbo iz trinajstega odstavka tega člena.
5
·
(5) Bon je prenosljiv med upravičenčevimi sorodniki v ravni vrsti do drugega kolena (stari starši, starši, otroci, otroci zakonca ali zunajzakonskega partnerja, vnuki), zakonci, zunajzakonskimi partnerji, partnerji v sklenjeni ali nesklenjeni partnerski zvezi ter med otroci in njihovimi zakonitimi zastopniki, če to niso njihovi starši. Bon je prenosljiv le na osebo, ki izpolnjuje pogoje iz drugega odstavka tega člena in se ne deduje. Bon je prenosljiv in se unovči na podlagi izjave, ki je določena z uredbo iz trinajstega odstavka tega člena.
5
·
(5) Bon je prenosljiv med upravičenčevimi sorodniki v ravni vrsti do drugega kolena (stari starši, starši, otroci, otroci zakonca ali zunajzakonskega partnerja, vnuki), zakonci, zunajzakonskimi partnerji, partnerji v sklenjeni ali nesklenjeni partnerski zvezi ter med otroci in njihovimi zakonitimi zastopniki, če to niso njihovi starši. Bon je prenosljiv le na osebo, ki izpolnjuje pogoje iz drugega odstavka tega člena in se ne deduje. Bon je prenosljiv in se unovči na podlagi izjave, ki je določena z uredbo iz trinajstega odstavka tega člena.
6
·
(6) Ponudnik storitev, pri kateremu se bon unovči, je za potrebe tega člena poslovni subjekt, ki je na dan unovčitve bona:
6
·
(6) Ponudnik storitev, pri kateremu se bon unovči, je za potrebe tega člena poslovni subjekt, ki je na dan unovčitve bona:
7
·
- vpisan v Poslovni register Slovenije in
7
·
- vpisan v Poslovni register Slovenije in
8
−
- opravlja kot glavno dejavnost po Standardni klasifikaciji dejavnosti Uredbe o standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni list RS, št. 69/07 in 17/08) po Prilogi I: Standardna klasifikacija dejavnosti - SKD 2008 in Prilogi II: Pojasnila k standardni klasifikaciji dejavnosti - SKD 2008 eno izmed naslednjih dejavnosti: 03.120
8
+
- opravlja kot glavno dejavnost po Standardni klasifikaciji dejavnosti Uredbe o standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni list RS, št. 69/07 in 17/08) po Prilogi I: Standardna klasifikacija dejavnosti - SKD 2008 in Prilogi II: Pojasnila k standardni klasifikaciji dejavnosti - SKD 2008 eno izmed naslednjih dejavnosti: 03.120 Sladkovodno ribištvo 47.610 Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah s knjigami 49.392 Obratovanje žičnic 55. Gostinske nastanitvene dejavnosti (vključujoč vse poddejavnosti pod 55) 56. Dejavnost strežbe jedi in pijač (vključujoč vse poddejavnosti pod 56) 59.140 Kinematografska dejavnost 77.110 Dajanje lahkih motornih vozil v najem in zakup 77.210 Dajanje športne opreme v najem in zakup 77.340 Dajanje vodnih plovil v najem in zakup 79.110 Dejavnost potovalnih agencij 79.120 Dejavnost organizatorjev potovanj 79.900 Rezervacije in druge s potovanji povezane dejavnosti 82.300 Organiziranje razstav, sejmov, srečanj 85.510 Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju športa in rekreacije 85.520 Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju kulture in umetnosti 90.010 Umetniško uprizarjanje 90.020 Spremljajoče dejavnosti za umetniško uprizarjanje 90.040 Obratovanje objektov za kulturne prireditve 91.020 Dejavnost muzejev 91.040 Dejavnost botaničnih in živalskih vrtov, varstvo naravnih vrednot 93.120 Dejavnosti športnih klubov 93.130 Obratovanje fitnes objektov 93.190 Druge športne dejavnosti 93.210 Dejavnost zabaviščnih parkov 93.292 Dejavnost smučarskih centrov 93.299 Druge nerazvrščene dejavnosti za prosti čas
9
·
(7) Ne glede na prejšnji odstavek je ponudnik storitev tudi nosilec dopolnilne dejavnosti na kmetiji, ki v skladu z uredbo, ki ureja dopolnilne dejavnosti na kmetiji, na dan unovčitve bona opravlja najmanj eno izmed navedenih dejavnosti po prejšnjem odstavku.
9
·
(7) Ne glede na prejšnji odstavek je ponudnik storitev tudi nosilec dopolnilne dejavnosti na kmetiji, ki v skladu z uredbo, ki ureja dopolnilne dejavnosti na kmetiji, na dan unovčitve bona opravlja najmanj eno izmed navedenih dejavnosti po prejšnjem odstavku.
10
·
(8) Bon se glasi na upravičenca in se unovči od začetka uporabe uredbe iz trinajstega odstavka tega člena do 31. decembra 2021. Vlada lahko do 31. decembra 2021 s sklepom podaljša veljavnost bonov za obdobje do šest mesecev. Bon je evidentiran kot dobroimetje v korist upravičenca v informacijskem sistemu FURS. Povračilo sredstev s strani FURS na podlagi unovčenih bonov se izvede najpozneje v 30 dneh po datumu unovčitve bona.
10
·
(8) Bon se glasi na upravičenca in se unovči od začetka uporabe uredbe iz trinajstega odstavka tega člena do 31. decembra 2021. Vlada lahko do 31. decembra 2021 s sklepom podaljša veljavnost bonov za obdobje do šest mesecev. Bon je evidentiran kot dobroimetje v korist upravičenca v informacijskem sistemu FURS. Povračilo sredstev s strani FURS na podlagi unovčenih bonov se izvede najpozneje v 30 dneh po datumu unovčitve bona.
11
·
(9) Bon se unovči za plačilo storitve s področja gostinstva, turizma, športa in kulture, ki jo opravlja ponudnik iz šestega odstavka tega člena in je v celoti izvedena in koriščena na ozemlju Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: storitev). V primeru plačila storitve z bonom, ponudnik storitve za istovrstno storitev upravičencu ne sme zaračunavati višje cene, kot v primeru plačila z drugimi plačilnimi sredstvi. Prav tako niso dovoljene posebne, ločene ponudbe paketov z boni, temveč se morajo boni obravnavati kot plačilno sredstev za storitve po običajnem ceniku ponudnika storitev. Ponudnik storitve iz šestega odstavka tega člena lahko določi najnižji možni znesek za koriščenje bona za posamezno opravljeno storitev.
11
·
(9) Bon se unovči za plačilo storitve s področja gostinstva, turizma, športa in kulture, ki jo opravlja ponudnik iz šestega odstavka tega člena in je v celoti izvedena in koriščena na ozemlju Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: storitev). V primeru plačila storitve z bonom, ponudnik storitve za istovrstno storitev upravičencu ne sme zaračunavati višje cene, kot v primeru plačila z drugimi plačilnimi sredstvi. Prav tako niso dovoljene posebne, ločene ponudbe paketov z boni, temveč se morajo boni obravnavati kot plačilno sredstev za storitve po običajnem ceniku ponudnika storitev. Ponudnik storitve iz šestega odstavka tega člena lahko določi najnižji možni znesek za koriščenje bona za posamezno opravljeno storitev.
12
·
(10) Upravičenec lahko svoj bon izkoristi tudi v več manjših zneskih in pri različnih ponudnikih storitev, a v skupni vrednosti do največ 100 eurov oziroma 50 eurov dobroimetja skladno z drugim odstavkom tega člena.
12
·
(10) Upravičenec lahko svoj bon izkoristi tudi v več manjših zneskih in pri različnih ponudnikih storitev, a v skupni vrednosti do največ 100 eurov oziroma 50 eurov dobroimetja skladno z drugim odstavkom tega člena.
13
·
(11) Če upravičenec bona ne unovči do 31. decembra 2021 oziroma do roka, ki ga določi Vlada v skladu z osmim odstavkom tega člena, ne more zahtevati izplačila bona v denarju od Republike Slovenije.
13
·
(11) Če upravičenec bona ne unovči do 31. decembra 2021 oziroma do roka, ki ga določi Vlada v skladu z osmim odstavkom tega člena, ne more zahtevati izplačila bona v denarju od Republike Slovenije.
14
·
(12) Ponudnik storitve od FURS prejme sredstva v višini unovčenega bona. Ponudnik storitve prejme sredstva na podlagi predložene pisne potrditve upravičenca in kopije njegove osebne izkaznice ali potnega lista. Ponudnik storitve mora hraniti predložene pisne potrditve upravičenca, kopije njegove osebne izkaznice ali potnega lista in vse izjave, ki so opredeljene v uredbi Vlade iz trinajstega odstavka tega člena, še dve leti od dneva unovčitve bona.
14
·
(12) Ponudnik storitve od FURS prejme sredstva v višini unovčenega bona. Ponudnik storitve prejme sredstva na podlagi predložene pisne potrditve upravičenca in kopije njegove osebne izkaznice ali potnega lista. Ponudnik storitve mora hraniti predložene pisne potrditve upravičenca, kopije njegove osebne izkaznice ali potnega lista in vse izjave, ki so opredeljene v uredbi Vlade iz trinajstega odstavka tega člena, še dve leti od dneva unovčitve bona.
15
·
(13) Način unovčitve bona preko informacijskega sistema FURS, povračila sredstev s strani FURS in način vodenja evidence bonov iz enaindvajsetega odstavka tega člena predpiše Vlada z uredbo.
15
·
(13) Način unovčitve bona preko informacijskega sistema FURS, povračila sredstev s strani FURS in način vodenja evidence bonov iz enaindvajsetega odstavka tega člena predpiše Vlada z uredbo.
16
·
(14) Sredstva za izplačilo bona zagotavlja Republika Slovenija iz proračuna Republike Slovenije.
16
·
(14) Sredstva za izplačilo bona zagotavlja Republika Slovenija iz proračuna Republike Slovenije.
17
·
(15) Ne glede na zakon, ki ureja dohodnino, se od bona ne plača dohodnina.
17
·
(15) Ne glede na zakon, ki ureja dohodnino, se od bona ne plača dohodnina.
18
·
(16) Bon se ne šteje v dohodek pri uveljavljanju pravic po predpisih, ki urejajo pravice iz javnih sredstev.
18
·
(16) Bon se ne šteje v dohodek pri uveljavljanju pravic po predpisih, ki urejajo pravice iz javnih sredstev.
19
·
(17) Podatke o upravičencu do bona iz drugega odstavka tega člena FURS pridobi iz Centralnega registra prebivalstva, ki ga vodi Ministrstvo za notranje zadeve, ki na FURS v petih dneh po uveljavitvi tega zakona posreduje naslednje podatke:
19
·
(17) Podatke o upravičencu do bona iz drugega odstavka tega člena FURS pridobi iz Centralnega registra prebivalstva, ki ga vodi Ministrstvo za notranje zadeve, ki na FURS v petih dneh po uveljavitvi tega zakona posreduje naslednje podatke:
20
·
- ime in priimek,
20
·
- ime in priimek,
21
·
- EMŠO,
21
·
- EMŠO,
22
·
- datum in kraj rojstva,
22
·
- datum in kraj rojstva,
23
·
- spol,
23
·
- spol,
24
·
- državljanstvo,
24
·
- državljanstvo,
25
·
- naslov stalnega prebivališča.
25
·
- naslov stalnega prebivališča.
26
·
(18) FURS upravičencu do bona, ki še nima dodeljene davčne številke, davčno številko dodeli po uradni dolžnosti na podlagi podatkov iz Centralnega registra prebivalstva.
26
·
(18) FURS upravičencu do bona, ki še nima dodeljene davčne številke, davčno številko dodeli po uradni dolžnosti na podlagi podatkov iz Centralnega registra prebivalstva.
27
·
(19) Za namen izvajanja tega člena FURS uporablja podatke o poslovnih subjektih, ki jih dnevno pridobiva v davčni register iz Poslovnega registra Republike Slovenije, in podatke, ki jih posreduje ponudnik storitev, in sicer:
27
·
(19) Za namen izvajanja tega člena FURS uporablja podatke o poslovnih subjektih, ki jih dnevno pridobiva v davčni register iz Poslovnega registra Republike Slovenije, in podatke, ki jih posreduje ponudnik storitev, in sicer:
28
·
- podatke o upravičencu: ime in priimek ter EMŠO,
28
·
- podatke o upravičencu: ime in priimek ter EMŠO,
29
·
- datum in vrsto opravljene storitve,
29
·
- datum in vrsto opravljene storitve,
30
·
- podatke o ponudniku storitev: naziv ponudnika storitev, matično številko ponudnika storitev, davčno številko ponudnika storitev ter naslov oziroma sedež in poslovni naslov ponudnika storitev.
30
·
- podatke o ponudniku storitev: naziv ponudnika storitev, matično številko ponudnika storitev, davčno številko ponudnika storitev ter naslov oziroma sedež in poslovni naslov ponudnika storitev.
31
·
(20) FURS za namen unovčitve bona in povračila sredstev v skladu s tem členom pridobi osebne podatke, navedene v sedemnajstem in devetnajstem odstavku tega člena, ter uporabi podatke iz davčnega registra. Na osnovi teh podatkov FURS vzpostavi zbirko osebnih podatkov - evidenco bonov, ki vsebuje podatke:
31
·
(20) FURS za namen unovčitve bona in povračila sredstev v skladu s tem členom pridobi osebne podatke, navedene v sedemnajstem in devetnajstem odstavku tega člena, ter uporabi podatke iz davčnega registra. Na osnovi teh podatkov FURS vzpostavi zbirko osebnih podatkov - evidenco bonov, ki vsebuje podatke:
32
·
- o upravičencu do bona,
32
·
- o upravičencu do bona,
33
·
- podatke o ponudniku storitve, kjer je upravičenec unovčil bon in
33
·
- podatke o ponudniku storitve, kjer je upravičenec unovčil bon in
34
·
- podatke o izplačilu bona.
34
·
- podatke o izplačilu bona.
35
·
(21) FURS vodi in upravlja evidenco bonov. Podatki se v evidenci bonov hranijo pet let, nato se izbrišejo.
35
·
(21) FURS vodi in upravlja evidenco bonov. Podatki se v evidenci bonov hranijo pet let, nato se izbrišejo.
36
·
(22) Nadzor nad ponudnikom storitev in upravičencem do bona iz tega člena izvaja Tržni inšpektorat Republike Slovenije v skladu s predpisi, ki urejajo inšpekcijski nadzor. FURS Tržnemu inšpektoratu Republike Slovenije na zahtevo zagotavlja potrebne podatke za izvajanje nadzora:
36
·
(22) Nadzor nad ponudnikom storitev in upravičencem do bona iz tega člena izvaja Tržni inšpektorat Republike Slovenije v skladu s predpisi, ki urejajo inšpekcijski nadzor. FURS Tržnemu inšpektoratu Republike Slovenije na zahtevo zagotavlja potrebne podatke za izvajanje nadzora:
37
·
- podatke o ponudniku storitev: matična številka ponudnika storitve in davčna številka;
37
·
- podatke o ponudniku storitev: matična številka ponudnika storitve in davčna številka;
38
·
- podatke o osebi, ki je vnovčila bon - upravičencu do bona: osebno ime upravičenca do bona, davčna številka;
38
·
- podatke o osebi, ki je vnovčila bon - upravičencu do bona: osebno ime upravičenca do bona, davčna številka;
39
·
- datum opravljene storitve.
39
·
- datum opravljene storitve.
40
·
(23) V primeru, da Tržni inšpektorat Republike Slovenije s pravnomočnim aktom ugotovi, da je pri unovčitvi bona prišlo do neupravičene uporabe bonov s strani ponudnika storitve ali tretje osebe v škodo upravičenca, Tržni inšpektorat Republike Slovenije posreduje podatke o pravnomočnih aktih FURS. FURS na podlagi pravnomočnega akta o ugotovljeni neupravičeni uporabi bonov vrednost takšne unovčitve bona vrne upravičencu kot dobroimetje v korist upravičenca v informacijskem sistemu FURS. Če je rok za unovčenje bona iz osmega odstavka tega člena potekel, mora upravičencu škodo povrniti ponudnik storitve ali tretja oseba, pri katerem je bila ugotovljena neupravičena uporaba bona.
40
·
(23) V primeru, da Tržni inšpektorat Republike Slovenije s pravnomočnim aktom ugotovi, da je pri unovčitvi bona prišlo do neupravičene uporabe bonov s strani ponudnika storitve ali tretje osebe v škodo upravičenca, Tržni inšpektorat Republike Slovenije posreduje podatke o pravnomočnih aktih FURS. FURS na podlagi pravnomočnega akta o ugotovljeni neupravičeni uporabi bonov vrednost takšne unovčitve bona vrne upravičencu kot dobroimetje v korist upravičenca v informacijskem sistemu FURS. Če je rok za unovčenje bona iz osmega odstavka tega člena potekel, mora upravičencu škodo povrniti ponudnik storitve ali tretja oseba, pri katerem je bila ugotovljena neupravičena uporaba bona.
1
·
(1) Z globo od 5.000 do 50.000 eurov se za prekršek kaznuje ponudnik storitev, ki je pravna oseba, če unovči bon za neopravljeno storitev ali v primeru plačila storitve z bonom za istovrstno storitev upravičencu zaračuna višjo ceno glede na plačilo z drugimi plačilnimi sredstvi (deveti odstavek 43. člena tega zakona),
1
·
(1) Z globo od 5.000 do 50.000 eurov se za prekršek kaznuje ponudnik storitev, ki je pravna oseba, če unovči bon za neopravljeno storitev ali v primeru plačila storitve z bonom za istovrstno storitev upravičencu zaračuna višjo ceno glede na plačilo z drugimi plačilnimi sredstvi (deveti odstavek 43. člena tega zakona),
2
·
(2) Z globo od 2.500 do 25.000 eurov se za prekršek iz prejšnjega odstavka kaznuje samostojni podjetnik posameznik.
2
·
(2) Z globo od 2.500 do 25.000 eurov se za prekršek iz prejšnjega odstavka kaznuje samostojni podjetnik posameznik.
3
·
(3) Z globo od 2.000 do 5.000 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost.
3
·
(3) Z globo od 2.000 do 5.000 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost.
4
·
(4) Z globo od 2. 200 eurov do 6.000 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje odgovorna oseba pravne osebe.
4
·
(4) Z globo od 2. 200 eurov do 6.000 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje odgovorna oseba pravne osebe.
5
·
(5) Z globo od 600 do 2.000 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika.
5
·
(5) Z globo od 600 do 2.000 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika.
6
·
(6) Z globo od 400 do 1.800 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje odgovorna oseba posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost.
6
·
(6) Z globo od 400 do 1.800 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje odgovorna oseba posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost.
7
−
(7) Z globo od 200 do 600 eurov se za prekršek kaznuje upravičenec do bona, če ga prenese v nasprotju s petim odstavkom 43. člena tega zakona. VI. DEL PREHODNI IN KONČNA DOLOČBA
7
+
(7) Z globo od 200 do 600 eurov se za prekršek kaznuje upravičenec do bona, če ga prenese v nasprotju s petim odstavkom 43. člena tega zakona.
1
−
(1) Minister, pristojen za kulturo, izda pravilnik iz drugega odstavka 40. člena tega zakona v osmih dneh po uveljavitvi tega zakona.
−
2
−
(2) Vlada Republike Slovenije izda uredbo iz trinajstega odstavka 43. člena tega zakona v osmih dneh po uveljavitvi tega zakona.
−
1
−
Ta zakon začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije. Št. 411-01/21-58/47 Ljubljana, dne 7. julija 2021 EPA 1974-VIII Državni zbor Republike Slovenije Igor Zorčič predsednik
−
+
1
+
Ta zakon začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
+
1
+
Ta zakon začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporabljati pa se začne 1. januarja 2022.«.
+
1
+
Ta zakon začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.