← Nazaj na seznam
Zakon o sodnih taksah
ZST-1
62spremenjenih členov
+8dodano
+28odstranjeno
+26spremenjeno
dodano 2719odstranjeno 3268besed
123odstavkov
Zgodovina različic
1
·
(1) Pred sodišči v Republiki Sloveniji se plačujejo takse po določbah tega zakona in taksne tarife, ki je njegov sestavni del.
1
·
(1) Pred sodišči v Republiki Sloveniji se plačujejo takse po določbah tega zakona in taksne tarife, ki je njegov sestavni del.
2
·
(2) Pred prekrškovnimi organi v Republiki Sloveniji se plačujejo takse po določbah tega zakona in taksne tarife, ki je njegov sestavni del, v skladu s posebnimi predpisi, ki urejajo prekrške.
2
·
(2) Pred prekrškovnimi organi v Republiki Sloveniji se plačujejo takse po določbah tega zakona in taksne tarife, ki je njegov sestavni del, v skladu s posebnimi predpisi, ki urejajo prekrške.
3
·
(3) V postopkih odločanja glede plačil sodnih taks po tem zakonu se smiselno uporabljajo določbe zakonov, ki urejajo posamezne postopke, za katere se plačujejo sodne takse, razen če ta zakon ne določa drugače.
3
·
(3) V postopkih odločanja glede plačil sodnih taks po tem zakonu se smiselno uporabljajo določbe zakonov, ki urejajo posamezne postopke, za katere se plačujejo sodne takse, razen če ta zakon ne določa drugače.
4
·
(4) S tem zakonom se določa višina sodnih taks v postopku za evropski plačilni nalog, v evropskem postopku v sporih majhne vrednosti, v postopku o zahtevi za razglasitev izvršljivosti odločbe, izdane v drugi državi članici Evropske unije, v postopku o ugovoru zoper sklep o razglasitvi izvršljivosti odločbe, izdane v drugi državi članici Evropske unije, v postopku o zahtevi za izdajo evropskega potrdila o dedovanju, v postopku o zahtevi za začasni odlog učinkov evropskega potrdila o dedovanju, v postopku o zahtevi za izdajo potrdila o evropskem nalogu za izvršbo ali potrdila o neizvršljivosti ali omejitvi izvršljivosti in v postopku o zahtevi za popravek ali umik potrdila o evropskem nalogu za izvršbo za izvajanje:
4
·
(4) S tem zakonom se določa višina sodnih taks v postopku za evropski plačilni nalog, v evropskem postopku v sporih majhne vrednosti, v postopku o zahtevi za razglasitev izvršljivosti odločbe, izdane v drugi državi članici Evropske unije, v postopku o ugovoru zoper sklep o razglasitvi izvršljivosti odločbe, izdane v drugi državi članici Evropske unije, v postopku o zahtevi za izdajo evropskega potrdila o dedovanju, v postopku o zahtevi za začasni odlog učinkov evropskega potrdila o dedovanju, v postopku o zahtevi za izdajo potrdila o evropskem nalogu za izvršbo ali potrdila o neizvršljivosti ali omejitvi izvršljivosti in v postopku o zahtevi za popravek ali umik potrdila o evropskem nalogu za izvršbo za izvajanje:
5
·
1. Uredbe (ES) št. 1896/2006 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 12. decembra 2006 o uvedbi postopka za evropski plačilni nalog (UL L št. 399 z dne 30. 12. 2006, str. 1),
5
·
1. Uredbe (ES) št. 1896/2006 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 12. decembra 2006 o uvedbi postopka za evropski plačilni nalog (UL L št. 399 z dne 30. 12. 2006, str. 1),
6
·
2. Uredbe (ES) št. 861/2007 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 11. julija 2007 o uvedbi evropskega postopka v sporih majhne vrednosti (UL L št. 199 z dne 31. 7. 2007, str. 1),
6
·
2. Uredbe (ES) št. 861/2007 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 11. julija 2007 o uvedbi evropskega postopka v sporih majhne vrednosti (UL L št. 199 z dne 31. 7. 2007, str. 1),
7
·
3. Uredbe (EU) št. 650/2012 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 4. julija 2012 o pristojnosti, pravu, ki se uporablja, priznavanju in izvrševanju odločb in sprejemljivosti in izvrševanju javnih listin v dednih zadevah ter uvedbi evropskega potrdila o dedovanju (UL L št. 201 z dne 27. 7. 2012, str. 107) in
7
·
3. Uredbe (EU) št. 650/2012 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 4. julija 2012 o pristojnosti, pravu, ki se uporablja, priznavanju in izvrševanju odločb in sprejemljivosti in izvrševanju javnih listin v dednih zadevah ter uvedbi evropskega potrdila o dedovanju (UL L št. 201 z dne 27. 7. 2012, str. 107) in
8
·
4. Uredbe (ES) št. 805/2004 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 21. aprila 2004 o uvedbi evropskega naloga za izvršbo nespornih zahtevkov (UL L št. 143 z dne 30. 4. 2004, str. 15).
8
·
4. Uredbe (ES) št. 805/2004 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 21. aprila 2004 o uvedbi evropskega naloga za izvršbo nespornih zahtevkov (UL L št. 143 z dne 30. 4. 2004, str. 15).
9
−
1. Uredbe (ES) št. 1896/2006 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 12. decembra 2006 o uvedbi postopka za evropski plačilni nalog (UL L št. 399 z dne 30. 12. 2006, str. 1),
−
10
−
2. Uredbe (ES) št. 861/2007 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 11. julija 2007 o uvedbi evropskega postopka v sporih majhne vrednosti (UL L št. 199 z dne 31. 7. 2007, str. 1),
−
11
−
3. Uredbe (EU) št. 650/2012 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 4. julija 2012 o pristojnosti, pravu, ki se uporablja, priznavanju in izvrševanju odločb in sprejemljivosti in izvrševanju javnih listin v dednih zadevah ter uvedbi evropskega potrdila o dedovanju (UL L št. 201 z dne 27. 7. 2012, str. 107) in
−
12
−
4. Uredbe (ES) št. 805/2004 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 21. aprila 2004 o uvedbi evropskega naloga za izvršbo nespornih zahtevkov (UL L št. 143 z dne 30. 4. 2004, str. 15).
−
1
−
(1) S tem zakonom predpisane takse mora plačati tisti, ki predlaga uvedbo postopka ali opravo posameznega dejanja, razen če ta zakon ne določa drugače.
1
+
(1) S tem zakonom predpisane takse plača tisti, ki predlaga uvedbo postopka ali opravo posameznega dejanja, če ta zakon ne določa drugače.
2
−
(2) Povprečna taksa v stečajnem postopku se šteje za dolg stečajne mase. To takso mora plačati stečajna upraviteljica oziroma stečajni upravitelj (v nadaljnjem besedilu: stečajni upravitelj).
2
+
(2) V postopku o individualnih delovnih sporih pred sodiščem prve stopnje in v postopku o socialnih sporih pred sodiščem prve stopnje plača takso tisti, ki ga kot zavezanca za plačilo takse s smiselno uporabo določb o povrnitvi stroškov zakona, ki ureja pravdni postopek, določi sodišče v odločbi o stroških postopka.
3
−
(3) Povprečno takso za prisilno poravnavo plača tisti, v korist katerega je potrjena prisilna poravnava.
3
+
(3) Povprečna taksa v stečajnem postopku se šteje za dolg stečajne mase. To takso plača stečajna upraviteljica oziroma stečajni upravitelj (v nadaljnjem besedilu: stečajni upravitelj).
4
−
(4) Takso za izdajo sklepa o zavarovanju po uradni dolžnosti mora plačati dolžnik, takso za vpis v zemljiško knjigo, ki se opravi po uradni dolžnosti, pa tisti, v korist katerega se opravi vpis.
4
+
(4) Povprečno takso za prisilno poravnavo plača tisti, v čigar korist je potrjena prisilna poravnava.
5
−
(5) V kazenskem postopku o kaznivem dejanju, ki se preganja po uradni dolžnosti, mora plačati takso obdolženka oziroma obdolženec (v nadaljnjem besedilu: obdolženec), ki mu je bila pravnomočno izrečena kazenska sankcija ali mu je bila kazen pravnomočno odpuščena. Pri vstopu oškodovanke kot tožilke oziroma oškodovanca kot tožilca (v nadaljnjem besedilu: oškodovanca kot tožilca) v postopek mora ob vstopu v postopek plačati takso oškodovanec kot tožilec. Če je v tem postopku obdolžencu pravnomočno izrečena kazenska sankcija ali mu je kazen pravnomočno odpuščena, mora doplačati takso obdolženec, sicer pa mora takso doplačati oškodovanec kot tožilec. Določba prejšnjega stavka velja smiselno tudi za kazenski postopek na zasebno tožbo.
5
+
(5) Takso za izdajo sklepa o zavarovanju po uradni dolžnosti plača dolžnik, takso za postopek o predlogu za vpis v zemljiško knjigo, ki ga mora predlagati notar v skladu z zakonom, ki ureja stvarnopravna razmerja, plača zastavitelj, takso za vpis v zemljiško knjigo, ki se opravi po uradni dolžnosti, pa tisti, v čigar korist se opravi vpis.
6
−
(6) V postopku o prekrških mora plačati takso storilka oziroma storilec (v nadaljnjem besedilu: storilec) prekrška, ki mu je bila pravnomočno izrečena ali odpuščena sankcija za prekršek.
6
+
(6) V kazenskem postopku o kaznivem dejanju, ki se preganja po uradni dolžnosti, plača takso za postopek na prvi stopnji obdolženka oziroma obdolženec (v nadaljnjem besedilu: obdolženec), ki mu je pravnomočno izrečena kazenska sankcija ali mu je kazen pravnomočno odpuščena. Pri vstopu oškodovanke kot tožilke oziroma oškodovanca kot tožilca (v nadaljnjem besedilu: oškodovanec kot tožilec) v postopek plača takso ob vstopu v postopek oškodovanec kot tožilec. Če je v tem postopku obdolžencu pravnomočno izrečena kazenska sankcija ali mu je kazen pravnomočno odpuščena, doplača takso za postopek na prvi stopnji obdolženec, sicer pa doplača takso oškodovanec kot tožilec. Določba prejšnjega stavka velja smiselno tudi za kazenski postopek na zasebno tožbo.
7
−
(7) V postopku za določitev odškodnine na prvi stopnji mora plačati takso udeleženka oziroma udeleženec (v nadaljnjem besedilu: udeleženec), ki mu je naloženo plačilo odškodnine, v postopku s pravnimi sredstvi pa vložnica oziroma vložnik (v nadaljnjem besedilu: vložnik) pravnega sredstva.
7
+
(7) V postopku o prekrških plača takso za postopek na prvi stopnji storilka oziroma storilec (v nadaljnjem besedilu: storilec) prekrška, ki mu je pravnomočno izrečena ali odpuščena sankcija za prekršek.
8
−
(8) Če morata dve ali več oseb skupaj plačati takso, je njihova obveznost nerazdelna; v zapuščinskem postopku pa so dediči dolžni plačati takso v sorazmerju s podedovanim premoženjem.
8
+
(8) V postopku za ureditev osebnih stanj in družinskih razmerij, ki se začne po uradni dolžnosti, plača takso za postopek na prvi stopnji udeleženka oziroma udeleženec (v nadaljnjem besedilu: udeleženec), ki ga kot zavezanca za plačilo takse po prostem preudarku določi sodišče v odločbi o stroških postopka.
+
9
+
(9) V postopku za določitev odškodnine na prvi stopnji plača takso udeleženec, ki mu je naloženo plačilo odškodnine, v postopku s pravnimi sredstvi pa vložnica oziroma vložnik (v nadaljnjem besedilu: vložnik) pravnega sredstva.
+
10
+
(10) Če morata dve ali več oseb skupaj plačati takso, je njihova obveznost nerazdelna; v zapuščinskem postopku dediči plačajo takso v sorazmerju s podedovanim premoženjem.
+
1
+
(1) Če sodišče ugodi predlogu za vzpostavitev etažne lastnine po zakonu, ki ureja vzpostavitev etažne lastnine na določenih stavbah in ugotavljanje pripadajočega zemljišča, plača takso za postopek na prvi stopnji tisti, o čigar vpisu lastninske pravice na posameznem delu ali solastninske pravice na skupnem delu stavbe je sodišče z odločbo o vzpostavitvi etažne lastnine prvič odločilo, če je predlog umaknjen ali sodišče predlog zavrže ali zavrne, pa plača takso predlagatelj. Ne glede na prejšnji stavek takso za določitev idealnih deležev solastnine na splošnih skupnih delih stavbe plača skupnost vsakokratnih etažnih lastnikov iz sredstev rezervnega sklada, če je ta oblikovan.
+
2
+
(2) Če sodišče ugodi predlogu za ugotovitev pripadajočega zemljišča po zakonu, ki ureja vzpostavitev etažne lastnine na določenih stavbah in ugotavljanje pripadajočega zemljišča, plača takso za postopek na prvi stopnji skupnost vsakokratnih etažnih lastnikov iz sredstev rezervnega sklada, če je ta oblikovan, sicer pa lastnik stavbe oziroma vsak etažni lastnik stavbe v etažni lastnini. Če je predlog iz prejšnjega stavka umaknjen ali sodišče predlog zavrže ali zavrne, plača takso za postopek na prvi stopnji predlagatelj.
+
3
+
(3) Če sodišče ugodi predlogu za ugotovitev pripadajočega zemljišča in stavba v etažni lastnini nima rezervnega sklada ter v zemljiški knjigi niso vpisani vsi deli stavbe, plača takso za postopek na prvi stopnji predlagatelj. Če v zemljiški knjigi niso vpisani dejanski lastniki stavbe, ki ni v etažni lastnini, ali dejanski lastniki zemljišča pod stavbo, plača takso za postopek na prvi stopnji predlagatelj.
+
4
+
(4) Takso za ugotovitev obstoja še nevpisane izvedene pravice v postopku za vzpostavitev etažne lastnine ali v postopku za ugotovitev pripadajočega zemljišča na prvi stopnji po zakonu, ki ureja vzpostavitev etažne lastnine na določenih stavbah in ugotavljanje pripadajočega zemljišča, plača tisti, v čigar korist je ugotovljena pravica.
1
−
1. za vsak postopek, ki ga vodi sodišče, ob vložitvi tožbe, predloga za začetek postopka, ugovora zaradi pobota ali pravnega sredstva, če je ta vloga dana na zapisnik, pa ob dokončanju zapisnika, če ni v naslednjih točkah določeno drugače;
1
+
(1) Če ni v tem zakonu ali taksni tarifi določeno drugače, nastane taksna obveznost:
2
·
1. za vsak postopek, ki ga vodi sodišče, ob vložitvi tožbe, predloga za začetek postopka, ugovora zaradi pobota ali pravnega sredstva, če je ta vloga dana na zapisnik, pa ob dokončanju zapisnika, če ni v naslednjih točkah določeno drugače;
2
·
1. za vsak postopek, ki ga vodi sodišče, ob vložitvi tožbe, predloga za začetek postopka, ugovora zaradi pobota ali pravnega sredstva, če je ta vloga dana na zapisnik, pa ob dokončanju zapisnika, če ni v naslednjih točkah določeno drugače;
3
·
2. za postopek, ki se začne z vlogo, vloženo v elektronski obliki, ob vložitvi vloge v informacijski sistem, razen za postopek o predlogu za izvršbo na podlagi verodostojne listine, ki je vložen po elektronski poti, za katerega nastane taksna obveznost ob oddaji predloga v informacijski sistem;
3
·
2. za postopek, ki se začne z vlogo, vloženo v elektronski obliki, ob vložitvi vloge v informacijski sistem, razen za postopek o predlogu za izvršbo na podlagi verodostojne listine, ki je vložen po elektronski poti, za katerega nastane taksna obveznost ob oddaji predloga v informacijski sistem;
4
·
3. za pravdni postopek, če je pred njim tekel postopek za izdajo plačilnega ali izpraznitvenega naloga oziroma postopek izvršbe na podlagi verodostojne listine, takrat, ko prispe spis k pristojnemu sodišču, pred katerim bo tekel pravdni postopek;
4
·
3. za pravdni postopek, če je pred njim tekel postopek za izdajo plačilnega ali izpraznitvenega naloga oziroma postopek izvršbe na podlagi verodostojne listine, takrat, ko prispe spis k pristojnemu sodišču, pred katerim bo tekel pravdni postopek;
5
·
4. za postopek o individualnih delovnih sporih pred sodiščem prve stopnje in za postopek o socialnih sporih pred sodiščem prve stopnje takrat, ko je sodna odločba vročena stranki;
5
·
4. za postopek o individualnih delovnih sporih pred sodiščem prve stopnje in za postopek o socialnih sporih pred sodiščem prve stopnje takrat, ko je sodna odločba vročena stranki;
6
·
5. za povprečno takso v stečajnem postopku ob pravnomočnosti odločbe o delitvi; v postopku prisilne poravnave pa ob pravnomočnosti odločbe, s katero se potrdi sklenjena poravnava;
6
·
5. za povprečno takso v stečajnem postopku ob pravnomočnosti odločbe o delitvi; v postopku prisilne poravnave pa ob pravnomočnosti odločbe, s katero se potrdi sklenjena poravnava;
7
·
6. za postopek v upravnem sporu v zadevah, v katerih mora sodišče odločiti v zakonsko določenem roku, in za postopek v upravnem sporu v zadevah socialnega varstva pred sodiščem prve stopnje takrat, ko je sodna odločba vročena stranki;
7
·
6. za postopek v upravnem sporu v zadevah, v katerih mora sodišče odločiti v zakonsko določenem roku, in za postopek v upravnem sporu v zadevah socialnega varstva pred sodiščem prve stopnje takrat, ko je sodna odločba vročena stranki;
8
·
7. za kazenski postopek o kaznivem dejanju, ki se preganja po uradni dolžnosti, če vstopi v postopek oškodovanec kot tožilec, ob njegovem vstopu, sicer pa ob pravnomočnosti sodbe ali sklepa, s katerim izreče sodišče sodni opomin; za kazenski postopek na zasebno tožbo za takso, ki se naknadno doplača, ob pravnomočnosti sodbe ali sklepa, s katerim izreče sodišče sodni opomin; za pravna sredstva v kazenskem postopku ob pravnomočnosti odločbe o pravnem sredstvu, razen če ta zakon določa drugače;
8
·
7. za kazenski postopek o kaznivem dejanju, ki se preganja po uradni dolžnosti, če vstopi v postopek oškodovanec kot tožilec, ob njegovem vstopu, sicer pa ob pravnomočnosti sodbe ali sklepa, s katerim izreče sodišče sodni opomin; za kazenski postopek na zasebno tožbo za takso, ki se naknadno doplača, ob pravnomočnosti sodbe ali sklepa, s katerim izreče sodišče sodni opomin; za pravna sredstva v kazenskem postopku ob pravnomočnosti odločbe o pravnem sredstvu, razen če ta zakon določa drugače;
9
·
8. za postopek o prekrških ob pravnomočnosti odločbe, s katero se izreče sankcija za prekršek ali se storilcu prekrška sankcija odpusti, v primeru, če storilec prekrška ne more dokazati identitete ali nima stalnega prebivališča ali če bi se z odhodom zaradi prebivanja v tujini lahko izognil odgovornosti za prekršek, pa takoj po izdaji odločbe o prekršku; za pravna sredstva v postopku o prekrških ob pravnomočnosti odločbe o pravnem sredstvu;
9
·
8. za postopek o prekrških ob pravnomočnosti odločbe, s katero se izreče sankcija za prekršek ali se storilcu prekrška sankcija odpusti, v primeru, če storilec prekrška ne more dokazati identitete ali nima stalnega prebivališča ali če bi se z odhodom zaradi prebivanja v tujini lahko izognil odgovornosti za prekršek, pa takoj po izdaji odločbe o prekršku; za pravna sredstva v postopku o prekrških ob pravnomočnosti odločbe o pravnem sredstvu;
10
·
9. za postopek za ureditev osebnih stanj in družinskih razmerij pred sodiščem prve stopnje, ki se začne po uradni dolžnosti, takrat, ko je sodna odločba vročena zavezancu za plačilo;
10
·
9. za postopek za ureditev osebnih stanj in družinskih razmerij pred sodiščem prve stopnje, ki se začne po uradni dolžnosti, takrat, ko je sodna odločba vročena zavezancu za plačilo;
11
·
10. za takso v zapuščinskem postopku pred sodiščem prve stopnje takrat, ko je zapuščinska obravnava končana, če sodišče ne opravi zapuščinske obravnave, pa z vročitvijo sklepa o dedovanju dedičem; če sodišče ne opravi nove zapuščinske obravnave, nastane taksna obveznost za dodatni sklep o dedovanju z vročitvijo tega sklepa dedičem;
11
·
10. za takso v zapuščinskem postopku pred sodiščem prve stopnje takrat, ko je zapuščinska obravnava končana, če sodišče ne opravi zapuščinske obravnave, pa z vročitvijo sklepa o dedovanju dedičem; če sodišče ne opravi nove zapuščinske obravnave, nastane taksna obveznost za dodatni sklep o dedovanju z vročitvijo tega sklepa dedičem;
12
·
11. za postopek za določitev odškodnine pred sodiščem prve stopnje z vročitvijo sklepa o odškodnini udeležencu, ki mu je naloženo plačilo odškodnine;
12
·
11. za postopek za določitev odškodnine pred sodiščem prve stopnje z vročitvijo sklepa o odškodnini udeležencu, ki mu je naloženo plačilo odškodnine;
13
·
12. za takso za vpis v zemljiško knjigo, ki se opravi po uradni dolžnosti, z vročitvijo sklepa o dovolitvi vpisa zavezancu za plačilo;
13
·
12. za takso za vpis v zemljiško knjigo, ki se opravi po uradni dolžnosti, z vročitvijo sklepa o dovolitvi vpisa zavezancu za plačilo;
14
·
13. za postopek za vzpostavitev etažne lastnine, za postopek za ugotovitev pripadajočega zemljišča in za ugotovitev obstoja še nevpisane izvedene pravice po zakonu, ki ureja vzpostavitev etažne lastnine na določenih stavbah in ugotavljanje pripadajočega zemljišča, pred sodiščem prve stopnje, s sklenitvijo sodne poravnave ali z vročitvijo odločbe, s katero se postopek na prvi stopnji konča;
14
·
13. za postopek za vzpostavitev etažne lastnine, za postopek za ugotovitev pripadajočega zemljišča in za ugotovitev obstoja še nevpisane izvedene pravice po zakonu, ki ureja vzpostavitev etažne lastnine na določenih stavbah in ugotavljanje pripadajočega zemljišča, pred sodiščem prve stopnje, s sklenitvijo sodne poravnave ali z vročitvijo odločbe, s katero se postopek na prvi stopnji konča;
15
·
14. za takso, ki jo je treba plačati ob domnevi umika oziroma ob zavrženju vloge zaradi neplačila takse za postopek, ob pravnomočnosti ustreznega sklepa;
15
·
14. za takso, ki jo je treba plačati ob domnevi umika oziroma ob zavrženju vloge zaradi neplačila takse za postopek, ob pravnomočnosti ustreznega sklepa;
16
·
15. za poravnavo, pri kateri vrednost predmeta poravnave presega vrednost predmeta postopka, za tisti del vrednosti predmeta poravnave, ki presega vrednost predmeta postopka, ob sklenitvi poravnave;
16
·
15. za poravnavo, pri kateri vrednost predmeta poravnave presega vrednost predmeta postopka, za tisti del vrednosti predmeta poravnave, ki presega vrednost predmeta postopka, ob sklenitvi poravnave;
17
·
16. za takso zaradi zavlačevanja sodnih postopkov ter za takse po tarifnih številkah 3005, 7401, 7402, 8401 in 8402 ob pravnomočnosti ustrezne odločbe;
17
·
16. za takso zaradi zavlačevanja sodnih postopkov ter za takse po tarifnih številkah 3005, 7401, 7402, 8401 in 8402 ob pravnomočnosti ustrezne odločbe;
18
·
17. za takso za sklep o zavarovanju, ki ga izda sodišče po uradni dolžnosti, ter za takse po tarifnih številkah 7408, 74010, 74012, 8403 in 8404 ob pravnomočnosti ustreznega sklepa;
18
·
17. za takso za sklep o zavarovanju, ki ga izda sodišče po uradni dolžnosti, ter za takse po tarifnih številkah 7408, 74010, 74012, 8403 in 8404 ob pravnomočnosti ustreznega sklepa;
19
·
18. za takso po tarifni številki 74014 ob pravnomočnosti odločbe o glavni stvari;
19
·
18. za takso po tarifni številki 74014 ob pravnomočnosti odločbe o glavni stvari;
20
·
19. za pritožbeni postopek, če ustrezni procesni zakon določa napoved pritožbe, ob napovedi pritožbe;
20
·
19. za pritožbeni postopek, če ustrezni procesni zakon določa napoved pritožbe, ob napovedi pritožbe;
21
·
20. za takso po tarifni številki 10104 ob izstavitvi plačilnega naloga iz 34. oziroma 34.a člena tega zakona;
21
·
20. za takso po tarifni številki 10104 ob izstavitvi plačilnega naloga iz 34. oziroma 34.a člena tega zakona;
22
·
21. za takse po tarifnih številkah 10103, 10104, 10105 in 10106, ki jih mora plačati obdolženec, ki ima postavljenega zagovornika, ob pravnomočnosti odločbe sodišča o stroških postopka;
22
·
21. za takse po tarifnih številkah 10103, 10104, 10105 in 10106, ki jih mora plačati obdolženec, ki ima postavljenega zagovornika, ob pravnomočnosti odločbe sodišča o stroških postopka;
23
·
22. za druge sodne prepise, ki niso urejeni v 20. in 21. točki tega odstavka, takrat, ko se prepis zahteva;
23
·
22. za druge sodne prepise, ki niso urejeni v 20. in 21. točki tega odstavka, takrat, ko se prepis zahteva;
24
·
23. za druga dejanja takrat, ko se dejanje zahteva ali ko sodišče začne postopek.
24
·
23. za druga dejanja takrat, ko se dejanje zahteva ali ko sodišče začne postopek.
25
·
(2) Razen v primerih iz tretjega, četrtega in petega odstavka tega člena je treba takso plačati najpozneje v roku, določenem v plačilnem nalogu iz 34. oziroma 34.a člena tega zakona.
25
·
(2) Razen v primerih iz tretjega, četrtega in petega odstavka tega člena je treba takso plačati najpozneje v roku, določenem v plačilnem nalogu iz 34. oziroma 34.a člena tega zakona.
26
·
(3) Takso za postopek o predlogu za izvršbo na podlagi verodostojne listine, ki je vložen po elektronski poti, je treba plačati po nastanku taksne obveznosti v roku, ki je določen v zakonu, ki ureja izvršbo in zavarovanje.
26
·
(3) Takso za postopek o predlogu za izvršbo na podlagi verodostojne listine, ki je vložen po elektronski poti, je treba plačati po nastanku taksne obveznosti v roku, ki je določen v zakonu, ki ureja izvršbo in zavarovanje.
27
·
(4) Takso v postopku o prekrških je treba plačati v roku, ki je določen v odločbi, s katero se odloči v postopku, za katerega se odmerja sodna taksa.
27
·
(4) Takso v postopku o prekrških je treba plačati v roku, ki je določen v odločbi, s katero se odloči v postopku, za katerega se odmerja sodna taksa.
28
·
(5) Za sodne prepise iz 22. točke in za druga dejanja iz 23. točke prvega odstavka tega člena, ki jih sodišče izvede neposredno potem, ko jih stranka zahteva, je treba plačati takso ob nastanku taksne obveznosti.
28
·
(5) Za sodne prepise iz 22. točke in za druga dejanja iz 23. točke prvega odstavka tega člena, ki jih sodišče izvede neposredno potem, ko jih stranka zahteva, je treba plačati takso ob nastanku taksne obveznosti.
1
·
(1) Sodne takse se plačujejo v gotovini, z elektronskim denarjem ali drugimi veljavnimi plačilnimi sredstvi.
1
·
(1) Sodne takse se plačujejo v gotovini, z elektronskim denarjem ali drugimi veljavnimi plačilnimi sredstvi.
2
·
(2) Takso vplača taksna zavezanka oziroma taksni zavezanec (v nadaljnjem besedilu: taksni zavezanec) na prehodni podračun, določen za plačevanje sodnih taks sodišča, od katerega se zahteva opravo posameznega dejanja ali vodenje postopka.
2
·
(2) Takso vplača taksna zavezanka oziroma taksni zavezanec (v nadaljnjem besedilu: taksni zavezanec) na prehodni podračun, določen za plačevanje sodnih taks sodišča, od katerega se zahteva opravo posameznega dejanja ali vodenje postopka.
3
·
(3) Če je v primerih od 1. do 21. točke prvega odstavka prejšnjega člena plačilo sodne takse opravljeno z referenco, ki je taksnemu zavezancu dodeljena predhodno ali je navedena v plačilnem nalogu iz 34. oziroma 34.a člena tega zakona, taksni zavezanec po opravljenem plačilu sodne takse ni dolžan dostavljati sodišču nikakršnih dokazil o plačilu, če ta zakon ne določa drugače. Če pa je sodna taksa plačana brez ustrezne reference, mora taksni zavezanec predložiti sodišču potrdilo o opravljenem plačilu. Pravilo iz prejšnjega stavka ne velja, če zakon določa obvezno uporabo reference pri plačilu sodne takse.
3
·
(3) Če je v primerih od 1. do 21. točke prvega odstavka prejšnjega člena plačilo sodne takse opravljeno z referenco, ki je taksnemu zavezancu dodeljena predhodno ali je navedena v plačilnem nalogu iz 34. oziroma 34.a člena tega zakona, taksni zavezanec po opravljenem plačilu sodne takse ni dolžan dostavljati sodišču nikakršnih dokazil o plačilu, če ta zakon ne določa drugače. Če pa je sodna taksa plačana brez ustrezne reference, mora taksni zavezanec predložiti sodišču potrdilo o opravljenem plačilu. Pravilo iz prejšnjega stavka ne velja, če zakon določa obvezno uporabo reference pri plačilu sodne takse.
4
·
(4) Plačilo takse za sodne prepise iz 22. točke prvega odstavka in za druga dejanja iz 23. točke prvega odstavka prejšnjega člena mora stranka dokazati s potrdilom o opravljenem plačilu.
4
·
(4) Plačilo takse za sodne prepise iz 22. točke prvega odstavka in za druga dejanja iz 23. točke prvega odstavka prejšnjega člena mora stranka dokazati s potrdilom o opravljenem plačilu.
+
1
+
(1) Šteje se, da je sodna taksa plačana na dan, ko je denarno nakazilo prejeto v dobro prehodnega podračuna sodišča, če ta zakon ne določa drugače.
+
2
+
(2) Če se taksa plača pri blagajni sodišča, se šteje, da je plačana na dan plačila pri blagajni sodišča.
+
3
+
(3) Če taksni zavezanec dostavi sodišču dokazilo o plačilu takse pred pretekom roka, določenega v plačilnem nalogu iz 34. oziroma 34.a člena tega zakona, se šteje, da je taksa plačana na dan, ko sodišče, od katerega se zahteva opravo posameznega dejanja ali vodenje postopka, prejme dokazilo o plačilu, ne glede na to, kdaj je denarno nakazilo prejeto v dobro prehodnega podračuna tega sodišča.
+
1
+
(1) Razen v primeru iz drugega odstavka tega člena se pri plačilu sodne takse prek ponudnika plačilnih storitev šteje, da je taksa plačana v roku, določenem v plačilnem nalogu iz 34. oziroma 34.a člena tega zakona, če je denarno nakazilo prejeto v dobro prehodnega podračuna sodišča v treh delovnih dneh po izteku tega roka.
+
2
+
(2) Če taksni zavezanec dostavi sodišču dokazilo o plačilu takse pred pretekom roka, določenega v plačilnem nalogu iz 34. oziroma 34.a člena tega zakona, se šteje, da je taksa plačana pravočasno ne glede na to, kdaj je denarno nakazilo prejeto v dobro prehodnega podračuna tega sodišča.
+
1
+
(1) Zoper sklep o ustavitvi postopka ali sklep o zavrženju zasebne tožbe, ki je bil izdan zaradi nepravočasnega plačila takse, je dopustno v 15 dneh od vročitve sklepa vložiti predlog za vrnitev v prejšnje stanje, če je bila plačilna transakcija za plačilo sodne takse ponudniku plačilnih storitev odrejena tako, da je slednji prejel ali odtegnil s plačnikovega računa znesek sodne takse pred pretekom roka, določenega v plačilnem nalogu iz 34. oziroma 34.a člena tega zakona.
+
2
+
(2) Predlogu za vrnitev v prejšnje stanje je treba priložiti dokazilo, da je bila plačilna transakcija za plačilo sodne takse ponudniku plačilnih storitev odrejena tako, da je slednji prejel ali odtegnil s plačnikovega računa znesek sodne takse pred pretekom roka, določenega v plačilnem nalogu iz 34. oziroma 34.a člena tega zakona.
+
3
+
(3) Predlog za vrnitev v prejšnje stanje se vloži pri sodišču, ki je izdalo sklep o ustavitvi postopka ali sklep o zavrženju zasebne tožbe. O predlogu odloči to sodišče brez naroka.
+
4
+
(4) Če se dovoli vrnitev v prejšnje stanje, sodišče razveljavi sklep o ustavitvi postopka ali sklep o zavrženju zasebne tožbe.
+
5
+
(5) Prepozen ali nedovoljen predlog za vrnitev v prejšnje stanje sodišče zavrže s sklepom, zoper katerega je dopustno v 15 dneh od njegove vročitve vložiti pritožbo.
1
·
(1) Pravica zahtevati plačilo sodne takse zastara v petih letih po zapadlosti takse v plačilo.
1
·
(1) Pravica zahtevati plačilo sodne takse zastara v petih letih po zapadlosti takse v plačilo.
2
−
(2) Zastaranje pravice zahtevati plačilo takse oziroma prisilno izterjavo takse prekine vsako uradno dejanje pristojnega organa, katerega namen je plačilo oziroma izterjava takse. Zastaranje pa nastane v vsakem primeru v desetih letih po zapadlosti takse v plačilo. II. OPROSTITEV, ODLOG IN OBROČNO PLAČILO TAKS
2
+
(2) Zastaranje pravice zahtevati plačilo takse oziroma prisilno izterjavo takse pretrga vsako uradno dejanje pristojnega organa, katerega namen je plačilo oziroma izterjava takse. Po pretrganju začne zastaranje znova teči in se čas, ki je pretekel pred pretrganjem, ne šteje v zastaralni rok, ki ga določa ta zakon.
+
3
+
(3) Zastaranje pravice zahtevati plačilo takse oziroma prisilno izterjavo takse se zadrži za čas, ko pristojni organ zaradi zakonskih razlogov ali teka sodnih postopkov ne more opraviti prisilne izterjave takse. Čas, ki je pretekel pred zadržanjem, se šteje v zastaralni rok, ki ga določa ta zakon.
+
4
+
(4) Ne glede na določbe prejšnjih odstavkov zastaranje nastopi v desetih letih po zapadlosti takse v plačilo, razen če je bilo zastaranje pravice zahtevati plačilo takse oziroma prisilno izterjavo takse zadržano. V tem primeru se čas zadržanja ne šteje v čas zastaralnega roka. II. OPROSTITEV, ODLOG IN OBROČNO PLAČILO TAKS
1
−
(1) Plačila sodnih taks so oproščeni država in državni organi, samoupravne lokalne skupnosti in organi samoupravnih lokalnih skupnosti, humanitarne organizacije ter tuja država in tuji državljani, če tako določa mednarodna pogodba ali če velja vzajemnost.
1
+
(1) Plačila sodnih taks so oproščeni država in državni organi, samoupravne lokalne skupnosti, organi samoupravnih lokalnih skupnosti in posredni proračunski uporabniki, ki so v celoti v lasti države in samoupravnih lokalnih skupnosti, humanitarne organizacije in organizacije, ki kot javno službo opravljajo naloge zaščite, reševanja in pomoči po zakonu, ki ureja varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami, ter tuja država in tuji državljani, če tako določa mednarodna pogodba ali če velja vzajemnost.
2
−
(2) Če nastane dvom, ali velja vzajemnost, se mora sodišče obrniti za pojasnilo na ministrstvo, pristojno za pravosodje.
2
+
(2) Če nastane dvom, ali velja vzajemnost, sodišče zaprosi za pojasnilo ministrstvo, pristojno za pravosodje.
3
−
(3) Plačila sodnih taks so oproščene tudi invalidske organizacije v postopkih v zvezi z izvajanjem namena, za katerega so ustanovljene, in invalidi v postopkih, povezanih z diskriminacijo zaradi invalidnosti.
3
+
(3) Plačila sodnih taks je oproščena stranka za postopek, za katerega ji je bila dodeljena redna ali izredna brezplačna pravna pomoč po zakonu, ki ureja brezplačno pravno pomoč.
4
−
(4) V postopku za odločanje o dodelitvi brezplačne pravne pomoči se taksa ne plača.
4
+
(4) V postopkih za ureditev osebnih stanj in družinskih razmerij je plačila sodnih taks oproščen center za socialno delo kot predlagatelj, otrok, ki je dopolnil 15 let ter je sposoben razumeti pomen in pravne posledice svojih dejanj, in otrokov skrbnik.
5
−
(5) Taksa se tudi ne plača, kadar tako določa poseben zakon.
5
+
(5) Plačila sodnih taks so oproščene tudi invalidske organizacije v postopkih v zvezi z izvajanjem namena, za katerega so ustanovljene, in invalidi v postopkih, povezanih z diskriminacijo zaradi invalidnosti.
+
6
+
(6) V postopkih odločanja o dodelitvi brezplačne pravne pomoči, o predlogu za oprostitev, odlog ali obročno plačilo sodnih taks in o pritožbi zoper sklep o tem predlogu, o ugovoru zoper plačilni nalog iz 34. oziroma 34.a člena tega zakona in o pritožbi zoper sklep o tem ugovoru, o pritožbi zoper sklep o ustavitvi postopka zaradi domneve umika tožbe ali pravnega sredstva iz razloga neplačane takse ter v upravnih sporih o priznanju mednarodne zaščite po zakonu, ki ureja mednarodno zaščito, se taksa ne plača.
+
7
+
(7) Taksa se tudi ne plača, kadar tako določa poseben zakon.
+
8
+
(8) Sodišče po uradni dolžnosti zagotavlja izvajanje določb tega člena, med drugim tudi na podlagi podatkov, ki jih predloži stranka, ki uveljavlja taksno oprostitev. V dvomu sodišče pozove stranko, da predloži dokazila za uveljavljanje taksne oprostitve.
1
·
(1) Sodišče v celoti ali deloma oprosti stranko plačila taks, če bi bila s tem plačilom občutno zmanjšana sredstva, s katerimi se preživlja stranka ali se preživljajo osebe, ki se za namen ugotavljanja materialnega položaja pri uveljavljanju pravic iz javnih sredstev poleg vlagatelja upoštevajo po zakonu, ki ureja uveljavljanje pravic iz javnih sredstev (v nadaljnjem besedilu: družinski člani).
1
·
(1) Sodišče v celoti ali deloma oprosti stranko plačila taks, če bi bila s tem plačilom občutno zmanjšana sredstva, s katerimi se preživlja stranka ali se preživljajo osebe, ki se za namen ugotavljanja materialnega položaja pri uveljavljanju pravic iz javnih sredstev poleg vlagatelja upoštevajo po zakonu, ki ureja uveljavljanje pravic iz javnih sredstev (v nadaljnjem besedilu: družinski člani).
2
·
(2) Sodišče stranki odloži plačilo taks ali ji dovoli obročno plačilo, če bi bila s takojšnjim plačilom ali takojšnjim plačilom v celotnem znesku občutno zmanjšana sredstva, s katerimi se preživlja sama ali se preživljajo njeni družinski člani. Čas odloga plačila oziroma skupni čas plačevanja obrokov ne sme biti daljši od 24 mesecev, razen če sodišče zaradi izjemnih okoliščin presodi, da je za plačilo potreben daljši čas.
2
·
(2) Sodišče stranki odloži plačilo taks ali ji dovoli obročno plačilo, če bi bila s takojšnjim plačilom ali takojšnjim plačilom v celotnem znesku občutno zmanjšana sredstva, s katerimi se preživlja sama ali se preživljajo njeni družinski člani. Čas odloga plačila oziroma skupni čas plačevanja obrokov ne sme biti daljši od 24 mesecev, razen če sodišče zaradi izjemnih okoliščin presodi, da je za plačilo potreben daljši čas.
3
·
(3) Določbe prejšnjih odstavkov se smiselno uporabljajo tudi za samostojnega podjetnika posameznika in fizično osebo, ki ni samostojni podjetnik posameznik in kot poklic opravlja določeno dejavnost, v postopkih v zvezi z njuno dejavnostjo ter za pravne osebe glede plačila takse za vloge, pri katerih je plačilo takse procesna predpostavka, če nimajo sredstev za plačilo takse in jih tudi ne morejo zagotoviti oziroma jih ne morejo zagotoviti takoj v celotnem znesku brez ogrožanja svoje dejavnosti.
3
·
(3) Določbe prejšnjih odstavkov se smiselno uporabljajo tudi za samostojnega podjetnika posameznika in fizično osebo, ki ni samostojni podjetnik posameznik in kot poklic opravlja določeno dejavnost, v postopkih v zvezi z njuno dejavnostjo ter za pravne osebe glede plačila takse za vloge, pri katerih je plačilo takse procesna predpostavka, če nimajo sredstev za plačilo takse in jih tudi ne morejo zagotoviti oziroma jih ne morejo zagotoviti takoj v celotnem znesku brez ogrožanja svoje dejavnosti.
4
−
(3) Določbe prejšnjih odstavkov se smiselno uporabljajo tudi za samostojnega podjetnika posameznika in fizično osebo, ki ni samostojni podjetnik posameznik in kot poklic opravlja določeno dejavnost, v postopkih v zvezi z njuno dejavnostjo ter za pravne osebe glede plačila takse za vloge, pri katerih je plačilo takse procesna predpostavka, če nimajo sredstev za plačilo takse in jih tudi ne morejo zagotoviti oziroma jih ne morejo zagotoviti takoj v celotnem znesku brez ogrožanja svoje dejavnosti.
−
5
·
(4) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka oseba iz prejšnjega odstavka ne more biti oproščena plačila takse, ki znaša do vključno 44 eurov, če pa je taksa višja od 44 eurov, mora plačati najmanj 44 eurov takse, plačila preostalega dela takse pa je lahko oproščena.
4
·
(4) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka oseba iz prejšnjega odstavka ne more biti oproščena plačila takse, ki znaša do vključno 44 eurov, če pa je taksa višja od 44 eurov, mora plačati najmanj 44 eurov takse, plačila preostalega dela takse pa je lahko oproščena.
6
·
(5) Pri odločanju o oprostitvi, odlogu ali obročnem plačilu taks mora sodišče skrbno presoditi vse okoliščine, zlasti pa upoštevati materialni položaj stranke in njenih družinskih članov, vrednost predmeta postopka in število oseb, ki jih stranka preživlja. Pri odločanju o oprostitvi, odlogu ali obročnem plačilu taks iz tretjega in četrtega odstavka tega člena mora sodišče upoštevati premoženjsko, finančno in likvidnostno stanje stranke.
5
·
(5) Pri odločanju o oprostitvi, odlogu ali obročnem plačilu taks mora sodišče skrbno presoditi vse okoliščine, zlasti pa upoštevati materialni položaj stranke in njenih družinskih članov, vrednost predmeta postopka in število oseb, ki jih stranka preživlja. Pri odločanju o oprostitvi, odlogu ali obročnem plačilu taks iz tretjega in četrtega odstavka tega člena mora sodišče upoštevati premoženjsko, finančno in likvidnostno stanje stranke.
7
·
(6) Ne glede na določbo prvega odstavka tega člena sodišče v celoti oprosti plačila taks stranko, ki izpolnjuje materialne pogoje za prejemanje redne brezplačne pravne pomoči po zakonu, ki ureja brezplačno pravno pomoč.
6
·
(6) Ne glede na določbo prvega odstavka tega člena sodišče v celoti oprosti plačila taks stranko, ki izpolnjuje materialne pogoje za prejemanje redne brezplačne pravne pomoči po zakonu, ki ureja brezplačno pravno pomoč.
1
·
(1) O oprostitvi, odlogu ali obročnem plačilu taks odloči sodišče prve stopnje na predlog stranke.
1
·
(1) O oprostitvi, odlogu ali obročnem plačilu taks odloči sodišče prve stopnje na predlog stranke.
2
−
- da so stranka in njeni polnoletni družinski člani, ki so podali soglasje iz prejšnje alineje, seznanjeni z vsemi informacijami iz enajstega odstavka 12.a člena tega zakona, objavljenimi na spletni strani sodišča, pri katerem stranka vlaga predlog;
2
+
(2) Predlog za oprostitev, odlog ali obročno plačilo taks mora vsebovati naslednje podatke in izjave:
3
·
- osebno ime, naslov stalnega ali začasnega prebivališča, davčno številko, enotno matično številko občana in državljanstvo stranke oziroma naziv, sedež, davčno in matično številko osebe iz tretjega odstavka prejšnjega člena;
3
·
- osebno ime, naslov stalnega ali začasnega prebivališča, davčno številko, enotno matično številko občana in državljanstvo stranke oziroma naziv, sedež, davčno in matično številko osebe iz tretjega odstavka prejšnjega člena;
4
·
- osebno ime, naslov stalnega ali začasnega prebivališča, davčno številko, enotno matično številko občana in državljanstvo družinskih članov stranke;
4
·
- osebno ime, naslov stalnega ali začasnega prebivališča, davčno številko, enotno matično številko občana in državljanstvo družinskih članov stranke;
5
·
- podatke o zadevi;
5
·
- podatke o zadevi;
6
·
- podatke o dohodkih in premoženju stranke in njenih družinskih članov iz prvega, drugega, tretjega in četrtega odstavka 12.a člena tega zakona oziroma podatke o premoženjskem, finančnem in likvidnostnem stanju stranke iz prvega odstavka 12.b člena tega zakona, o katerih se ne vodijo zbirke podatkov iz petega odstavka 12.a člena tega zakona;
6
·
- podatke o dohodkih in premoženju stranke in njenih družinskih članov iz prvega, drugega, tretjega in četrtega odstavka 12.a člena tega zakona oziroma podatke o premoženjskem, finančnem in likvidnostnem stanju stranke iz prvega odstavka 12.b člena tega zakona, o katerih se ne vodijo zbirke podatkov iz petega odstavka 12.a člena tega zakona;
7
·
- soglasje stranke in njenih polnoletnih družinskih članov, da sodišče z namenom ugotavljanja materialnega položaja stranke in njenih družinskih članov oziroma premoženjskega, finančnega in likvidnostnega stanja stranke po uradni dolžnosti pridobi podatke, ki so davčna tajnost;
7
·
- soglasje stranke in njenih polnoletnih družinskih članov, da sodišče z namenom ugotavljanja materialnega položaja stranke in njenih družinskih članov oziroma premoženjskega, finančnega in likvidnostnega stanja stranke po uradni dolžnosti pridobi podatke, ki so davčna tajnost;
8
·
- da so stranka in njeni polnoletni družinski člani, ki so podali soglasje iz prejšnje alineje, seznanjeni z vsemi informacijami iz enajstega odstavka 12.a člena tega zakona, objavljenimi na spletni strani sodišča, pri katerem stranka vlaga predlog;
8
·
- da so stranka in njeni polnoletni družinski člani, ki so podali soglasje iz prejšnje alineje, seznanjeni z vsemi informacijami iz enajstega odstavka 12.a člena tega zakona, objavljenimi na spletni strani sodišča, pri katerem stranka vlaga predlog;
9
·
- podpise stranke in njenih polnoletnih družinskih članov.
9
·
- podpise stranke in njenih polnoletnih družinskih članov.
10
·
(3) Če predlog ne vsebuje predpisanih podatkov in izjav, razen podatkov o dohodkih in premoženju stranke in njenih družinskih članov iz tretjega in četrtega odstavka 12.a člena tega zakona ter podatkov o premoženju iz prve alineje prvega odstavka 12.b člena tega zakona, s katerim stranka dejansko ne more razpolagati, izjav stranke in njenih polnoletnih družinskih članov iz pete in šeste alineje prejšnjega odstavka ter podpisov polnoletnih družinskih članov stranke, sodišče ravna v skladu s pravili o nepopolnih vlogah, sicer pa odloči o predlogu.
10
·
(3) Če predlog ne vsebuje predpisanih podatkov in izjav, razen podatkov o dohodkih in premoženju stranke in njenih družinskih članov iz tretjega in četrtega odstavka 12.a člena tega zakona ter podatkov o premoženju iz prve alineje prvega odstavka 12.b člena tega zakona, s katerim stranka dejansko ne more razpolagati, izjav stranke in njenih polnoletnih družinskih članov iz pete in šeste alineje prejšnjega odstavka ter podpisov polnoletnih družinskih članov stranke, sodišče ravna v skladu s pravili o nepopolnih vlogah, sicer pa odloči o predlogu.
1
·
(1) Materialni položaj stranke in njenih družinskih članov se ugotavlja glede na dohodke in premoženje stranke ter dohodke in premoženje oseb, ki se za namen ugotavljanja materialnega položaja pri uveljavljanju pravic iz javnih sredstev poleg vlagatelja upoštevajo po zakonu, ki ureja uveljavljanje pravic iz javnih sredstev.
1
·
(1) Materialni položaj stranke in njenih družinskih članov se ugotavlja glede na dohodke in premoženje stranke ter dohodke in premoženje oseb, ki se za namen ugotavljanja materialnega položaja pri uveljavljanju pravic iz javnih sredstev poleg vlagatelja upoštevajo po zakonu, ki ureja uveljavljanje pravic iz javnih sredstev.
2
·
(2) Za ugotavljanje materialnega položaja stranke in njenih družinskih članov iz prejšnjega odstavka se uporabljajo določbe zakona, ki ureja socialnovarstvene prejemke, o načinu ugotavljanja materialnega položaja oseb pri uveljavljanju pravice do denarne socialne pomoči.
2
·
(2) Za ugotavljanje materialnega položaja stranke in njenih družinskih članov iz prejšnjega odstavka se uporabljajo določbe zakona, ki ureja socialnovarstvene prejemke, o načinu ugotavljanja materialnega položaja oseb pri uveljavljanju pravice do denarne socialne pomoči.
3
·
(3) Ne glede na določbe prejšnjih dveh odstavkov se pri ugotavljanju materialnega položaja stranke in njenih družinskih članov premoženje, s katerim stranka in njeni družinski člani dejansko ne morejo razpolagati, ne upošteva, če stranka ali druge osebe izkažejo upravičene razloge, zaradi katerih je razpolaganje s tem premoženjem omejeno in na podlagi katerih je mogoče utemeljeno sklepati, da jih stranka ali njeni družinski člani niso zakrivili po lastni volji.
3
·
(3) Ne glede na določbe prejšnjih dveh odstavkov se pri ugotavljanju materialnega položaja stranke in njenih družinskih članov premoženje, s katerim stranka in njeni družinski člani dejansko ne morejo razpolagati, ne upošteva, če stranka ali druge osebe izkažejo upravičene razloge, zaradi katerih je razpolaganje s tem premoženjem omejeno in na podlagi katerih je mogoče utemeljeno sklepati, da jih stranka ali njeni družinski člani niso zakrivili po lastni volji.
4
·
(4) Ne glede na določbe prvega in drugega odstavka tega člena se pri ugotavljanju materialnega položaja stranke in njenih družinskih članov ne upoštevajo dohodki in premoženje tistih družinskih članov, ki v postopku, v katerem stranka vlaga predlog za oprostitev, odlog ali obročno plačilo taks, nastopajo kot nasprotne stranke oziroma nasprotni udeleženci.
4
·
(4) Ne glede na določbe prvega in drugega odstavka tega člena se pri ugotavljanju materialnega položaja stranke in njenih družinskih članov ne upoštevajo dohodki in premoženje tistih družinskih članov, ki v postopku, v katerem stranka vlaga predlog za oprostitev, odlog ali obročno plačilo taks, nastopajo kot nasprotne stranke oziroma nasprotni udeleženci.
5
·
(5) Materialni položaj stranke in njenih družinskih članov ugotavlja sodišče, ki po uradni dolžnosti pridobi za to potrebne osebne podatke, tudi podatke, ki štejejo za davčno tajnost, iz obstoječih zbirk podatkov, določenih v zakonu, ki ureja uveljavljanje pravic iz javnih sredstev. Podatke o upravičenosti do denarne socialne pomoči, ki vključujejo podatek o obstoju pravice do denarne socialne pomoči, obdobje njenega prejemanja in številko zadeve, v kateri je bila denarna socialna pomoč dodeljena, pridobi sodišče po uradni dolžnosti v centralni zbirki podatkov o prejemnikih denarne socialne pomoči, ki se vodi po zakonu, ki ureja uveljavljanje pravic iz javnih sredstev. Do navedenih zbirk podatkov dostopa sodišče brezplačno preko neposredne elektronske povezave ali posredno preko sistema za standardizirano izvajanje elektronskih poizvedb.
5
·
(5) Materialni položaj stranke in njenih družinskih članov ugotavlja sodišče, ki po uradni dolžnosti pridobi za to potrebne osebne podatke, tudi podatke, ki štejejo za davčno tajnost, iz obstoječih zbirk podatkov, določenih v zakonu, ki ureja uveljavljanje pravic iz javnih sredstev. Podatke o upravičenosti do denarne socialne pomoči, ki vključujejo podatek o obstoju pravice do denarne socialne pomoči, obdobje njenega prejemanja in številko zadeve, v kateri je bila denarna socialna pomoč dodeljena, pridobi sodišče po uradni dolžnosti v centralni zbirki podatkov o prejemnikih denarne socialne pomoči, ki se vodi po zakonu, ki ureja uveljavljanje pravic iz javnih sredstev. Do navedenih zbirk podatkov dostopa sodišče brezplačno preko neposredne elektronske povezave ali posredno preko sistema za standardizirano izvajanje elektronskih poizvedb.
6
·
(6) Ne glede na prejšnji odstavek mora stranka dati sodišču vse podatke iz prvega, drugega, tretjega in četrtega odstavka tega člena, o katerih se ne vodijo zbirke podatkov, so pa nujni, da se pravilno in popolno ugotovi materialni položaj stranke in njenih družinskih članov.
6
·
(6) Ne glede na prejšnji odstavek mora stranka dati sodišču vse podatke iz prvega, drugega, tretjega in četrtega odstavka tega člena, o katerih se ne vodijo zbirke podatkov, so pa nujni, da se pravilno in popolno ugotovi materialni položaj stranke in njenih družinskih članov.
7
·
(7) Sodišče dostopa do podatkov iz petega odstavka tega člena na podlagi enotne matične številke občana ali davčne številke stranke.
7
·
(7) Sodišče dostopa do podatkov iz petega odstavka tega člena na podlagi enotne matične številke občana ali davčne številke stranke.
8
·
(8) O pridobivanju podatkov iz petega odstavka tega člena oseb, na katere se podatki nanašajo, ni treba predhodno seznaniti.
8
·
(8) O pridobivanju podatkov iz petega odstavka tega člena oseb, na katere se podatki nanašajo, ni treba predhodno seznaniti.
9
·
(9) Za pridobivanje osebnih podatkov o tujcu ter podatkov o dohodkih in premoženju v tujini se za namen iz petega odstavka tega člena uporabljajo določbe tega zakona in mednarodnih pogodb, ki obvezujejo Republiko Slovenijo in urejajo nudenje mednarodne pravne pomoči v sodnih postopkih, če ni z mednarodno pogodbo določeno drugače.
9
·
(9) Za pridobivanje osebnih podatkov o tujcu ter podatkov o dohodkih in premoženju v tujini se za namen iz petega odstavka tega člena uporabljajo določbe tega zakona in mednarodnih pogodb, ki obvezujejo Republiko Slovenijo in urejajo nudenje mednarodne pravne pomoči v sodnih postopkih, če ni z mednarodno pogodbo določeno drugače.
10
−
(11) Sodišče omogoči vsakemu posamezniku, čigar osebni podatki se obdelajo po prejšnjem ali tem členu, da se seznani z nameni obdelave osebnih podatkov, s pravno podlago obdelave po določbah tega zakona, s pravico do prijave pri nadzornem organu za varstvo osebnih podatkov in njegovimi kontaktnimi podatki, s pravico, da od sodišča zahteva dostop do vsebine osebnih podatkov in popravek ali izbris osebnih podatkov ter omejitev obdelave osebnih podatkov, s pravico do vložitve pritožbe pri nadzornem organu za varstvo osebnih podatkov v skladu z zakonom, ki ureja varstvo osebnih podatkov, z rokom hrambe obdelanih osebnih podatkov in z imenom in kontaktnimi podatki sodišča ter kontaktnimi podatki pooblaščene osebe za varstvo osebnih podatkov sodišča.
10
+
(10) Če sodišče dvomi o resničnosti navedb iz šestega odstavka tega člena, jih po uradni dolžnosti preveri. Če sodišče ne more pridobiti podatkov, s katerimi bi preverilo resničnost navedb, jih mora predložiti stranka, lahko pa sodišče o materialnem položaju stranke in njenih družinskih članov zasliši tudi nasprotno stranko.
11
−
(12) Zapis informacij iz prejšnjega odstavka se objavi na spletni strani sodišča in vloži v ovitek iz prvega odstavka 14.b člena tega zakona. Sodišče o možnosti vpogleda v zapis iz prejšnjega stavka obvesti vse osebe, katerih osebni podatki so bili obdelani po prejšnjem ali tem členu ter niso podale soglasja in izjave po peti in šesti alineji drugega odstavka prejšnjega člena.
−
12
−
(13) Osebni podatki, ki so bili obdelani po prejšnjem ali tem členu, se hranijo pet let po pravnomočnem zaključku postopka, nato se izbrišejo.
−
13
·
(11) Sodišče omogoči vsakemu posamezniku, čigar osebni podatki se obdelajo po prejšnjem ali tem členu, da se seznani z nameni obdelave osebnih podatkov, s pravno podlago obdelave po določbah tega zakona, s pravico do prijave pri nadzornem organu za varstvo osebnih podatkov in njegovimi kontaktnimi podatki, s pravico, da od sodišča zahteva dostop do vsebine osebnih podatkov in popravek ali izbris osebnih podatkov ter omejitev obdelave osebnih podatkov, s pravico do vložitve pritožbe pri nadzornem organu za varstvo osebnih podatkov v skladu z zakonom, ki ureja varstvo osebnih podatkov, z rokom hrambe obdelanih osebnih podatkov in z imenom in kontaktnimi podatki sodišča ter kontaktnimi podatki pooblaščene osebe za varstvo osebnih podatkov sodišča.
11
·
(11) Sodišče omogoči vsakemu posamezniku, čigar osebni podatki se obdelajo po prejšnjem ali tem členu, da se seznani z nameni obdelave osebnih podatkov, s pravno podlago obdelave po določbah tega zakona, s pravico do prijave pri nadzornem organu za varstvo osebnih podatkov in njegovimi kontaktnimi podatki, s pravico, da od sodišča zahteva dostop do vsebine osebnih podatkov in popravek ali izbris osebnih podatkov ter omejitev obdelave osebnih podatkov, s pravico do vložitve pritožbe pri nadzornem organu za varstvo osebnih podatkov v skladu z zakonom, ki ureja varstvo osebnih podatkov, z rokom hrambe obdelanih osebnih podatkov in z imenom in kontaktnimi podatki sodišča ter kontaktnimi podatki pooblaščene osebe za varstvo osebnih podatkov sodišča.
14
·
(12) Zapis informacij iz prejšnjega odstavka se objavi na spletni strani sodišča in vloži v ovitek iz prvega odstavka 14.b člena tega zakona. Sodišče o možnosti vpogleda v zapis iz prejšnjega stavka obvesti vse osebe, katerih osebni podatki so bili obdelani po prejšnjem ali tem členu ter niso podale soglasja in izjave po peti in šesti alineji drugega odstavka prejšnjega člena.
12
·
(12) Zapis informacij iz prejšnjega odstavka se objavi na spletni strani sodišča in vloži v ovitek iz prvega odstavka 14.b člena tega zakona. Sodišče o možnosti vpogleda v zapis iz prejšnjega stavka obvesti vse osebe, katerih osebni podatki so bili obdelani po prejšnjem ali tem členu ter niso podale soglasja in izjave po peti in šesti alineji drugega odstavka prejšnjega člena.
15
·
(13) Osebni podatki, ki so bili obdelani po prejšnjem ali tem členu, se hranijo pet let po pravnomočnem zaključku postopka, nato se izbrišejo.
13
·
(13) Osebni podatki, ki so bili obdelani po prejšnjem ali tem členu, se hranijo pet let po pravnomočnem zaključku postopka, nato se izbrišejo.
1
·
(1) Pri ugotavljanju premoženjskega, finančnega in likvidnostnega stanja stranke iz tretjega odstavka 11. člena tega zakona se upoštevajo podatki o:
1
·
(1) Pri ugotavljanju premoženjskega, finančnega in likvidnostnega stanja stranke iz tretjega odstavka 11. člena tega zakona se upoštevajo podatki o:
2
−
- premoženju stranke, ki obsegajo podatke o stvareh v njeni lasti, njenih terjatvah in drugih premoženjskih pravicah, ;
2
+
- premoženju stranke, ki obsegajo podatke o stvareh v njeni lasti, njenih terjatvah in drugih premoženjskih pravicah, razen premoženja, s katerim stranka dejansko ne more razpolagati, če stranka izkaže upravičene razloge, zaradi katerih je razpolaganje s tem premoženjem omejeno in na podlagi katerih je mogoče utemeljeno sklepati, da jih stranka ni zakrivila po lastni volji;
3
·
- stanju na transakcijskih računih stranke in prilivih nanje v zadnjih treh mesecih.
3
·
- stanju na transakcijskih računih stranke in prilivih nanje v zadnjih treh mesecih.
4
·
(2) Za ugotavljanje premoženjskega, finančnega in likvidnostnega stanja stranke se smiselno uporabljajo določbe petega, šestega, sedmega, osmega, devetega in desetega odstavka 12.a člena tega zakona.
4
·
(2) Za ugotavljanje premoženjskega, finančnega in likvidnostnega stanja stranke se smiselno uporabljajo določbe petega, šestega, sedmega, osmega, devetega in desetega odstavka 12.a člena tega zakona.
1
−
(1) Če ni v drugem zakonu določeno drugače, učinkuje sklep o oprostitvi, odlogu ali obročnem plačilu taks od dne, ko je pri sodišču vložen predlog za oprostitev, odlog ali obročno plačilo, in velja za takse za vse vloge in dejanja, za katere je nastala taksna obveznost oziroma obveznost povrnitve takse drugemu udeležencu postopka tega dne ali pozneje, razen za takso zaradi zavlačevanja sodnih postopkov ter za takse po tarifnih številkah 3005, 7401, 7402, 8401 in 8402.
1
+
(1) Sklep o oprostitvi, odlogu ali obročnem plačilu taks učinkuje od dne, ko je pri sodišču vložen predlog za oprostitev, odlog ali obročno plačilo, in velja za vse takse, za katere se izteče rok za plačilo tega dne ali pozneje, razen za takso zaradi zavlačevanja sodnih postopkov in takse po tarifnih številkah 3005, 7401, 7402, 8401 in 8402.
2
·
(2) Sklep o oprostitvi, odlogu ali obročnem plačilu taks velja samo v postopku, za katerega je bil sklep izdan.
2
·
(2) Sklep o oprostitvi, odlogu ali obročnem plačilu taks velja samo v postopku, za katerega je bil sklep izdan.
3
−
(3) Sklep o oprostitvi plačila taks lahko sodišče med postopkom razveljavi, če ugotovi, da jih stranka zmore plačati. Pri tem odloči, ali naj stranka plača tudi takse, ki jih je bila oproščena. Če je sklep razveljavljen zato, ker je stranka v izjavi o premoženjskem stanju navedla neresnične podatke, mora plačati dvakratnik taks, ki jih je bila oproščena.
3
+
(3) Sklep o oprostitvi plačila taks lahko sodišče med postopkom razveljavi, če ugotovi, da jih stranka zmore plačati. Pri tem odloči, ali naj stranka plača tudi takse, ki jih je bila oproščena. Če je sklep razveljavljen zato, ker je stranka v predlogu za oprostitev plačila taks navedla neresnične podatke, mora plačati dvakratnik taks, ki jih je bila oproščena.
4
−
(4) Sklep o odložitvi ali o obročnem plačilu takse lahko sodišče med postopkom razveljavi, če ugotovi, da stranka zmore takoj plačati celotno takso. Če je sklep razveljavljen zato, ker je stranka v izjavi o premoženjskem stanju navedla neresnične podatke, mora plačati dvakratnik taks, katerih plačilo ji je bilo odloženo ali za katere ji je bilo dovoljeno obročno plačilo.
4
+
(4) Sklep o odložitvi ali o obročnem plačilu takse lahko sodišče med postopkom razveljavi, če ugotovi, da stranka zmore takoj plačati celotno takso. Če je sklep razveljavljen zato, ker je stranka v predlogu za odlog ali obročno plačilo taks navedla neresnične podatke, mora plačati dvakratnik taks, katerih plačilo ji je bilo odloženo ali za katere ji je bilo dovoljeno obročno plačilo.
+
5
+
(5) Če stranka, ki ji je bilo odobreno obročno plačilo takse, zamudi s plačilom posameznega obroka, z dnem zamude zapadejo v plačilo še neplačani obroki, na kar mora sodišče stranko opozoriti.
1
·
(1) Sklep o oprostitvi, odlogu ali obročnem plačilu taks je v korist le tistemu, ki mu je s tem sklepom priznana oprostitev, odlog ali obročno plačilo.
1
·
(1) Sklep o oprostitvi, odlogu ali obročnem plačilu taks je v korist le tistemu, ki mu je s tem sklepom priznana oprostitev, odlog ali obročno plačilo.
2
−
(2) Če izroči vlogo skupaj več oseb ali če skupaj opravijo procesno dejanje, pa je za eno ali več oseb izdan sklep o oprostitvi, odlogu ali obročnem plačilu taks, mora tista, za katero ta sklep ne velja, plačati takso tako, kakor da ta sklep ne bi bil izdan, razen v primerih formalnega sosporništva.
2
+
(2) Če izroči vlogo skupaj več oseb ali če skupaj opravijo procesno dejanje, pa je za eno ali več oseb izdan sklep o oprostitvi, odlogu ali obročnem plačilu taks, mora tista, za katero ta sklep ne velja, plačati takso tako, kakor da ta sklep ne bi bil izdan, razen v primerih materialnega sosporništva.
+
3
+
(3) Določba prejšnjega odstavka velja tudi, če je ena ali več oseb oproščenih plačila sodnih taks na podlagi zakona.
+
1
+
(1) Če sodišče ugodi predlogu za oprostitev, odlog ali obročno plačilo taks, že izdani plačilni nalog iz 34. člena tega zakona razveljavi.
+
2
+
(2) V primeru delne oprostitve, odloga ali obročnega plačila taks pošlje sodišče taksnemu zavezancu nov plačilni nalog, za katerega smiselno velja prvi odstavek 34. člena tega zakona.
+
3
+
(3) Če sodišče predlogu za oprostitev, odlog ali obročno plačilo taks ne ugodi, začneta teči rok za plačilo takse in rok za ugovor zoper že izdani plačilni nalog iz 34. člena tega zakona naslednji dan po vročitvi sklepa o zavrženju ali zavrnitvi predloga, na kar mora sodišče stranko opozoriti.
+
1
+
(1) Predlog za oprostitev, odlog ali obročno plačilo sodnih taks in druge listine, pridobljene v postopku odločanja o tem predlogu, ter sklep, ki ga sodišče izda v tem postopku, se takoj po prejemu listine ali izdaji sklepa zaprejo v poseben ovitek, na katerem se označi, za katere listine ali sklep gre.
+
2
+
(2) Listine in sklep iz prejšnjega odstavka lahko pregledujejo le stranka, ki je vložila predlog za oprostitev, odlog ali obročno plačilo sodnih taks, njeni družinski člani, katerih podatki so bili obdelani po določbah tega zakona, ter sodišče in drugi državni organi v zvezi z izvajanjem svojih z zakonom določenih pristojnosti. Stranka, ki je vložila predlog za oprostitev, odlog ali obročno plačilo sodnih taks, lahko pregleduje vse listine in sklep iz prejšnjega odstavka, razen listin s podatki o njenih družinskih članih, njen družinski član pa lahko pregleduje samo listine s podatki o njem in zapisom informacij iz enajstega odstavka 12.a člena tega zakona. Po pregledu se morajo listine in sklep spet zapreti v posebni ovitek in na njem se označi, kdo in kdaj ter po kateri zakonski podlagi jih je pregledal.
+
3
+
(3) Določbe prejšnjih dveh odstavkov veljajo tudi za listine in sklepe, ki jih sodišče prejme ali izda v postopku o pravnem sredstvu zoper sklep o predlogu za oprostitev, odlog ali obročno plačilo taks in v postopku po tretjem, četrtem ali petem odstavku 13. člena tega zakona.
+
4
+
(4) Določbe prejšnjih treh odstavkov se smiselno uporabljajo tudi, če sodišče vodi spis v elektronski obliki.
+
5
+
(5) Določbe tega člena se ne uporabljajo, če predlog za oprostitev, odlog ali obročno plačilo sodnih taks vloži pravna oseba.
1
·
(1) Takse, katerih plačila je bila stranka oproščena, so del stroškov postopka.
1
·
(1) Takse, katerih plačila je bila stranka oproščena, so del stroškov postopka.
2
−
(2) Takse stranke, ki je bila oproščena plačila taks in je v postopku uspela, mora plačati nasprotnik te stranke.
2
+
(2) Takse stranke, ki je bila oproščena plačila taks in je v postopku uspela, plača nasprotnik te stranke, razen če je oproščen plačila taks.
3
−
(3) Sodišče prve stopnje po uradni dolžnosti naloži plačilo taks stranki iz prejšnjega odstavka, ki jih mora plačati.
3
+
(3) Sodišče prve stopnje po uradni dolžnosti naloži plačilo taks nasprotniku stranke, ki je bila oproščena plačila taks in je v postopku uspela, razen če je oproščen plačila taks na podlagi zakona.
4
−
(4) Če stranka, ki je bila oproščena plačila taks, v postopku delno uspe in na podlagi pravnomočnega izvršilnega naslova pridobi premoženje, ki presega del takse, ki bi jo morala plačati, če ne bi bila oproščena plačila taks, mora plačati ta del takse. Plačilo takse naloži stranki sodišče prve stopnje. III. TAKSE GLEDE NA VREDNOST PREDMETA POSTOPKA
4
+
(4) Če stranka, ki je bila oproščena plačila taks s sodno odločbo, v postopku delno uspe in na podlagi izvršilnega naslova pridobi premoženje, ki presega del takse, ki bi jo morala plačati, če ne bi bila oproščena plačila taks, mora plačati ta del takse. Plačilo takse naloži stranki sodišče prve stopnje.
+
5
+
(5) Sodišče naloži plačilo taks iz drugega in četrtega odstavka tega člena s plačilnim nalogom iz prvega odstavka 34. člena tega zakona. III. TAKSE GLEDE NA VREDNOST PREDMETA POSTOPKA, NAČELO ENKRATNEGA PLAČILA TAKSE
1
−
Če se takse določajo glede na vrednost spornega predmeta, znaša taksa s količnikom 1,0 pri vrednosti spornega predmeta do 300 eurov 17 eurov. Taksa se poviša: V prilogi 1, ki je sestavni del tega zakona, so navedene višine taks pri vrednostih spornega predmeta do 500.000 eurov.
1
+
Če se takse določajo glede na vrednost spornega predmeta, znaša taksa s količnikom 1,0 pri vrednosti spornega predmeta do 300 eurov 18 eurov. Taksa se poviša: pri vrednosti spornega predmeta do vključno ... EUR za vsak začeti znesek nadaljnjih ... EUR za ... EUR 1.500 300 8 5.000 500 5 10.000 1.000 10 25.000 3.000 18 50.000 5.000 22 200.000 15.000 74 500.000 30.000 110 Višine taks pri vseh vrednostih spornega predmeta so navedene v prilogi 1, ki je sestavni del tega zakona.
1
−
Če se takse v nepravdnih postopkih določajo glede na vrednost predmeta postopka in je v tarifnem delu tega zakona tako posebej določeno, znaša taksa s količnikom 1,0 pri vrednosti predmeta do 1000 eurov 30 eurov. Taksa se poviša: V prilogi 2, ki je sestavni del tega zakona, so navedene višine taks pri vrednostih predmeta postopka do enega milijona eurov.
1
+
Če se takse v nepravdnih postopkih določajo glede na vrednost predmeta postopka in je v tarifnem delu tega zakona tako posebej določeno, znaša taksa s količnikom 1,0 pri vrednosti predmeta do 1000 eurov 30 eurov. Taksa se poviša: pri vrednosti predmeta postopka do vključno... EUR za vsak začeti znesek nadaljnjih... EUR za... EUR 5.000 1.000 24 50.000 3.000 18 1.000.000 10.000 12 Višine taks pri vseh vrednostih predmeta postopka so navedene v prilogi 2, ki je sestavni del tega zakona.
1
·
(1) Za postopek na posamezni stopnji, vključno z odločbo, ki jo v tem postopku izda sodišče, se plača enkratna taksa, razen če ta zakon ne določa drugače.
1
·
(1) Za postopek na posamezni stopnji, vključno z odločbo, ki jo v tem postopku izda sodišče, se plača enkratna taksa, razen če ta zakon ne določa drugače.
2
−
(2) Za postopek o nasprotni tožbi se plača posebna taksa.
2
+
(2) Za postopek o nasprotni tožbi in ugovoru zaradi pobota se plača posebna taksa.
3
·
(3) Če se z eno tožbo uveljavljajo primarni in eden ali več podrejenih tožbenih zahtevkov, se za primarni zahtevek plača taksa v celoti, za vsak naslednji zahtevek pa le tretjina takse, predpisane za ta zahtevek. Pri alternativno postavljenih zahtevkih se plača taksa samo za tisti zahtevek, za katerega je predpisana najvišja taksa.
3
·
(3) Če se z eno tožbo uveljavljajo primarni in eden ali več podrejenih tožbenih zahtevkov, se za primarni zahtevek plača taksa v celoti, za vsak naslednji zahtevek pa le tretjina takse, predpisane za ta zahtevek. Pri alternativno postavljenih zahtevkih se plača taksa samo za tisti zahtevek, za katerega je predpisana najvišja taksa.
4
·
(4) Če višje sodišče razveljavi odločbo nižjega sodišča ali če je v kazenskem postopku izdana zavrnilna sodba zaradi nepristojnosti, se taksa, plačana za prejšnji postopek na nižji stopnji, všteje v takso za novi postopek na nižji stopnji. Če je taksa, ki naj se všteje, večja od takse za novi postopek, se presežek ne vrne.
4
·
(4) Če višje sodišče razveljavi odločbo nižjega sodišča ali če je v kazenskem postopku izdana zavrnilna sodba zaradi nepristojnosti, se taksa, plačana za prejšnji postopek na nižji stopnji, všteje v takso za novi postopek na nižji stopnji. Če je taksa, ki naj se všteje, večja od takse za novi postopek, se presežek ne vrne.
5
·
(5) Če se s pravnim sredstvom odločba le deloma izpodbija, se vzame kot podlaga za plačilo takse za pravno sredstvo le vrednost izpodbijanega dela.
5
·
(5) Če se s pravnim sredstvom odločba le deloma izpodbija, se vzame kot podlaga za plačilo takse za pravno sredstvo le vrednost izpodbijanega dela.
6
·
(6) Če vložita pravno sredstvo obe stranki, se odmeri taksa za pravno sredstvo vsaki stranki posebej in je odvisna od vrednosti tistega dela odločbe, ki se s pravnim sredstvom izpodbija.
6
·
(6) Če vložita pravno sredstvo obe stranki, se odmeri taksa za pravno sredstvo vsaki stranki posebej in je odvisna od vrednosti tistega dela odločbe, ki se s pravnim sredstvom izpodbija.
7
·
(7) Za pravno sredstvo, ki se vloži samo zoper odločbo o stranskih terjatvah, se plača taksa samo po znesku stranskih terjatev. IV. UGOTOVITEV VREDNOSTI PREDMETA POSTOPKA
7
·
(7) Za pravno sredstvo, ki se vloži samo zoper odločbo o stranskih terjatvah, se plača taksa samo po znesku stranskih terjatev. IV. UGOTOVITEV VREDNOSTI PREDMETA POSTOPKA
1
−
(1) V istem postopku se na isti stopnji vrednosti več spornih predmetov seštejejo, razen če zakon ne določa drugače.
1
+
V istem postopku se na isti stopnji vrednosti več spornih predmetov seštejejo, razen če zakon ne določa drugače.
2
−
(2) Če se obravnava v sporu za razvezo zakonske zveze ali za ugotovitev očetovstva hkrati tudi zahtevek za varstvo, vzgojo in preživljanje otroka ali zahtevek za preživljanje zakonca, se plača taksa samo po vrednosti predmeta v postopku za razvezo zakonske zveze oziroma v postopku za ugotovitev očetovstva.
−
1
−
(1) Če se taksa odmerja po tabeli iz 16. člena tega zakona, znaša vrednost predmeta postopka največ 30 milijonov eurov.
−
2
−
(2) Če se taksa odmerja po tabeli iz 17. člena tega zakona, znaša vrednost predmeta postopka največ 60 milijonov eurov.
−
1
−
V sporih o pravici do zakonite preživnine ali o terjatvi posameznih zneskov zakonite preživnine se izračuna vrednost za plačilo takse tako, da se seštejejo dajatve za tri mesece, razen če se ne zahteva preživnina za krajši čas.
1
+
Če se v sporih o pravici do zakonite preživnine ali o terjatvi posameznih zneskov zakonite preživnine odloča v pravdnem postopku, se vrednost za plačilo takse izračuna tako, da se seštejejo dajatve za tri mesece, razen če se zahteva preživnina za krajši čas.
1
−
(1) Za prijavo terjatev v stečajnem postopku se vrednost predmeta določi po vsoti prijavljenih terjatev posameznega upnika.
1
+
(1) Za povprečno takso v stečajnem postopku se vrednost predmeta določi po vsoti zneskov, ki so bili uporabljeni ali so na razpolago za poravnavo dolgov stečajne mase.
2
−
(2) Za povprečno takso v stečajnem postopku se vrednost predmeta določi po vsoti zneskov, ki so bili uporabljeni ali so na razpolago za poravnavo dolgov stečajne mase.
2
+
(2) Za povprečno takso v postopku prisilne poravnave se vrednost predmeta določi po vsoti zneskov, s katerimi je bila dosežena prisilna poravnava.
3
−
(3) Za povprečno takso v postopku prisilne poravnave se vrednost predmeta določi po vsoti zneskov, s katerimi je bila dosežena prisilna poravnava.
−
1
−
V zemljiškoknjižnem postopku se vrednost predmeta za vknjižbo ali predznambo lastninske pravice določi po vrednosti nepremičnine, ki je predmet vpisa.
1
+
(1) V zemljiškoknjižnem postopku se vrednost nepremičnine, pri kateri se zahteva vknjižba lastninske pravice, določi tako:
+
2
+
1. če se predlaga vknjižba na podlagi zemljiškoknjižnega dovolila: kot cena ali vrednost, navedena v listini o zavezovalnem pravnem poslu, na podlagi katere je bilo izstavljeno zemljiškoknjižno dovolilo,
+
3
+
2. če se predlaga vknjižba na podlagi pravnomočne sodne odločbe: kot vrednost spornega predmeta v postopku, v katerem je bila izdana ta sodna odločba.
+
4
+
(2) Če vrednosti nepremičnine ni mogoče določiti po prejšnjem odstavku, se vrednost določi na podlagi cenitve sodnega cenilca ali pooblaščenega ocenjevalca nepremičnin, ki ne sme biti starejša od šestih mesecev pred vložitvijo zemljiškoknjižnega predloga in ki mora biti priložena zemljiškoknjižnemu predlogu.
1
·
(1) Če je zaradi krivde stranke ali njenega zastopnika oziroma pooblaščenca treba preložiti glavno obravnavo ali pa se je postopek zavlekel zaradi naknadnega navajanja dejstev in dokazov, ki bi se lahko navedli prej, lahko sodišče po uradni dolžnosti naloži stranki ali njenemu zastopniku oziroma pooblaščencu posebno takso v višini ene tretjine takse za postopek na prvi stopnji. Taksa se lahko zniža na višino ene šestine takse za postopek na prvi stopnji. Enako velja za stranskega intervenienta, za osebe, vabljene na narok in za vse njihove zastopnike oziroma pooblaščence.
1
·
(1) Če je zaradi krivde stranke ali njenega zastopnika oziroma pooblaščenca treba preložiti glavno obravnavo ali pa se je postopek zavlekel zaradi naknadnega navajanja dejstev in dokazov, ki bi se lahko navedli prej, lahko sodišče po uradni dolžnosti naloži stranki ali njenemu zastopniku oziroma pooblaščencu posebno takso v višini ene tretjine takse za postopek na prvi stopnji. Taksa se lahko zniža na višino ene šestine takse za postopek na prvi stopnji. Enako velja za stranskega intervenienta, za osebe, vabljene na narok in za vse njihove zastopnike oziroma pooblaščence.
2
·
(2) Zoper sklep o plačilu takse zaradi zavlačevanja sodnih postopkov je dovoljena posebna pritožba, če vrednost izpodbijanega dela presega 150 eurov.
2
·
(2) Zoper sklep o plačilu takse zaradi zavlačevanja sodnih postopkov je dovoljena posebna pritožba, če vrednost izpodbijanega dela presega 150 eurov.
3
−
(3) V kazenskem postopku in postopku o prekrških se ne plača taksa po prvem odstavku tega člena. VI. IZTERJAVA NEPLAČANE TAKSE
3
+
(3) V kazenskem postopku in postopku o prekrških se ne plača taksa po prvem odstavku tega člena. V.A ELEKTRONSKO VLOŽENE VLOGE
+
1
+
Če lahko stranka vlogo za začetek postopka vloži v fizični ali elektronski obliki, se za postopek o tej vlogi, ki jo stranka vloži v elektronski obliki, plača taksa, določena v tarifnem delu tega zakona, znižana za 20 odstotkov, razen če ta zakon določa drugače. VI. IZTERJAVA NEPLAČANE TAKSE
1
−
(1) Če taksa ob nastanku taksne obveznosti ni plačana in izkazana v skladu s 6. členom tega zakona, sodišče, razen v primeru iz drugega in tretjega odstavka tega člena, izroči ali pošlje taksnemu zavezancu plačilni nalog, naj v 15 dneh, v postopku izvršbe in zavarovanja pa v osmih dneh od vročitve naloga, plača dolžno takso. Plačilni nalog mora vsebovati osebno ime in naslov zavezanca, za pravno osebo pa naziv in sedež, višino dolžne sodne takse in pravno podlago za njeno odmero, številko računa za nakazilo, referenco in opozorilo glede posledic, če taksa ne bi bila plačana pravočasno.
1
+
(1) Če taksa ob nastanku taksne obveznosti ni plačana in izkazana v skladu s 6. členom tega zakona, sodišče, razen v primeru iz drugega in tretjega odstavka tega člena, izda taksnemu zavezancu plačilni nalog, naj v 15 dneh, v postopku izvršbe in zavarovanja pa v osmih dneh od vročitve naloga, plača dolžno takso. Plačilni nalog mora vsebovati osebno ime in naslov zavezanca, za pravno osebo pa naziv in sedež, višino dolžne sodne takse in pravno podlago za njeno odmero, številko računa za nakazilo, referenco in opozorilo glede posledic, če taksa ne bi bila plačana pravočasno.
2
−
(2) V postopku o predlogu za izvršbo na podlagi verodostojne listine, ki je vložen po elektronski poti, sodišče ne pošlje plačilnega naloga iz prejšnjega odstavka.
2
+
(2) V postopku o predlogu za izvršbo na podlagi verodostojne listine, ki je vložen po elektronski poti, sodišče ne izda plačilnega naloga iz prejšnjega odstavka.
3
·
(3) V postopku o prekrških se ne izda plačilni nalog iz prvega odstavka tega člena, temveč se taksa odmeri z odločbo, s katero se odloči v postopku, za katerega se odmerja sodna taksa.
3
·
(3) V postopku o prekrških se ne izda plačilni nalog iz prvega odstavka tega člena, temveč se taksa odmeri z odločbo, s katero se odloči v postopku, za katerega se odmerja sodna taksa.
4
·
(4) Če se vloga šteje za umaknjeno ali se zavrže, ker taksa za postopek o vlogi ni bila plačana, mora stranka plačati takso, ki je v tarifnem delu tega zakona določena za umik vloge. Če ta taksa v tarifnem delu zakona ni določena, se plača tretjina takse za postopek o vlogi. Zaradi plačila te takse izda sodišče taksnemu zavezancu nov plačilni nalog s sestavinami, določenimi v prvem odstavku tega člena.
4
·
(4) Če se vloga šteje za umaknjeno ali se zavrže, ker taksa za postopek o vlogi ni bila plačana, mora stranka plačati takso, ki je v tarifnem delu tega zakona določena za umik vloge. Če ta taksa v tarifnem delu zakona ni določena, se plača tretjina takse za postopek o vlogi. Zaradi plačila te takse izda sodišče taksnemu zavezancu nov plačilni nalog s sestavinami, določenimi v prvem odstavku tega člena.
5
·
(5) Če je bila taksa za postopek o vlogi deloma plačana ali če je bila plačana brez ustrezne reference in se je zaradi tega štela za neplačano, se taksa iz prejšnjega odstavka plača iz takse, ki je bila plačana za postopek o vlogi. Če je taksa, plačana za postopek o vlogi, večja od takse iz prejšnjega odstavka, se presežek vrne, če je manjša, pa jo je treba doplačati. Zaradi doplačila izda sodišče taksnemu zavezancu nov plačilni nalog s sestavinami, določenimi v prvem odstavku tega člena.
5
·
(5) Če je bila taksa za postopek o vlogi deloma plačana ali če je bila plačana brez ustrezne reference in se je zaradi tega štela za neplačano, se taksa iz prejšnjega odstavka plača iz takse, ki je bila plačana za postopek o vlogi. Če je taksa, plačana za postopek o vlogi, večja od takse iz prejšnjega odstavka, se presežek vrne, če je manjša, pa jo je treba doplačati. Zaradi doplačila izda sodišče taksnemu zavezancu nov plačilni nalog s sestavinami, določenimi v prvem odstavku tega člena.
+
1
+
(1) Zoper plačilni nalog iz prejšnjega člena je dopustno v osmih dneh od vročitve naloga vložiti ugovor iz razlogov, da taksna obveznost ni nastala, da je taksa že plačana ali da je sodišče takso napačno odmerilo. Ugovoru, vloženemu iz razloga, da je taksa že plačana, je treba priložiti potrdilo o opravljenem plačilu.
+
2
+
(2) Če oseba, ki je izdala plačilni nalog, ugotovi, da je pravočasni, popolni in dovoljeni ugovor utemeljen, lahko s sklepom ugovoru ugodi, razveljavi izpodbijani plačilni nalog in ugotovi, da taksna obveznost ni nastala ali da je taksa že plačana, ali pa določi novo višino takse. Zaradi plačila te takse pošlje taksnemu zavezancu nov plačilni nalog, ki je sestavni del sklepa o ugovoru.
+
3
+
(3) Če oseba, ki je izdala plačilni nalog, ne ravna po prejšnjem odstavku, odloča o ugovoru iz prvega odstavka tega člena sodnik posameznik sodišča, ki je izdalo plačilni nalog. S sklepom, ki ga izda o ugovoru, sodnik ugovoru ugodi ali ga zavrne ali pa zavrže kot prepoznega, nepopolnega ali nedovoljenega. Če ugovoru ugodi, razveljavi izpodbijani plačilni nalog in ugotovi, da taksna obveznost ni nastala ali da je taksa že plačana, ali pa določi novo višino takse. Zaradi plačila te takse pošlje sodišče taksnemu zavezancu nov plačilni nalog, ki je sestavni del sklepa o ugovoru.
+
4
+
(4) Zoper sklep o ugovoru zoper plačilni nalog je dopustno v petnajstih dneh od vročitve sklepa vložiti pritožbo.
+
5
+
(5) Če oseba, ki je izdala plačilni nalog, po uradni dolžnosti ugotovi, da so v plačilnem nalogu napake, ga lahko do potrditve izvršljivosti iz 35. člena tega zakona razveljavi. Če je potrebno, izda nov plačilni nalog, zoper katerega je dopustno vložiti ugovor iz prvega odstavka tega člena.
+
6
+
(6) Novi plačilni nalog iz drugega, tretjega ali petega odstavka tega člena mora vsebovati sestavine, določene v prvem odstavku prejšnjega člena.
+
7
+
(7) Če sodišče pravnemu sredstvu iz prvega ali četrtega odstavka tega člena ne ugodi, začne teči rok za plačilo takse naslednji dan po vročitvi sklepa, s katerim je odločeno o pravnem sredstvu, na kar mora sodišče stranko opozoriti.
1
·
(1) Če taksni zavezanec, ki ima stalno prebivališče ali sedež v Republiki Sloveniji, ne plača takse v roku, ki je določen v plačilnem nalogu iz 34. oziroma 34.a člena tega zakona oziroma če v tem roku ne zaprosi za oprostitev, odlog ali obročno plačilo taks ali če ne vloži pravnega sredstva po 34.a členu tega zakona, sodišče potrdi izvršljivost plačilnega naloga in ga pošlje organu, pristojnemu za opravljanje nalog davčne izvršbe denarnih terjatev države iz naslova sodnih taks.
1
·
(1) Če taksni zavezanec, ki ima stalno prebivališče ali sedež v Republiki Sloveniji, ne plača takse v roku, ki je določen v plačilnem nalogu iz 34. oziroma 34.a člena tega zakona oziroma če v tem roku ne zaprosi za oprostitev, odlog ali obročno plačilo taks ali če ne vloži pravnega sredstva po 34.a členu tega zakona, sodišče potrdi izvršljivost plačilnega naloga in ga pošlje organu, pristojnemu za opravljanje nalog davčne izvršbe denarnih terjatev države iz naslova sodnih taks.
2
·
(2) Če taksni zavezanec, ki ima stalno prebivališče ali sedež v tujini, ne plača takse v roku, ki je določen v plačilnem nalogu iz 34. oziroma 34.a člena tega zakona oziroma če v tem roku ne zaprosi za oprostitev, odlog ali obročno plačilo taks ali če ne vloži pravnega sredstva po 34.a členu tega zakona, sodišče potrdi izvršljivost plačilnega naloga in ga pošlje organu, ki je po zakonu pristojen za zastopanje in uveljavljanje premoženjskih pravic in koristi Republike Slovenije v tujini. VII. VRNITEV TAKSE
2
·
(2) Če taksni zavezanec, ki ima stalno prebivališče ali sedež v tujini, ne plača takse v roku, ki je določen v plačilnem nalogu iz 34. oziroma 34.a člena tega zakona oziroma če v tem roku ne zaprosi za oprostitev, odlog ali obročno plačilo taks ali če ne vloži pravnega sredstva po 34.a členu tega zakona, sodišče potrdi izvršljivost plačilnega naloga in ga pošlje organu, ki je po zakonu pristojen za zastopanje in uveljavljanje premoženjskih pravic in koristi Republike Slovenije v tujini. VII. VRNITEV TAKSE
1
·
Pravico do vrnitve takse ima, kdor je plačal takso, ki je sploh ni bil dolžan plačati, ali je plačal takso, večjo od predpisane, in tudi, kdor je plačal takso za sodno dejanje, ki ni bilo opravljeno.
1
·
Pravico do vrnitve takse ima, kdor je plačal takso, ki je sploh ni bil dolžan plačati, ali je plačal takso, večjo od predpisane, in tudi, kdor je plačal takso za sodno dejanje, ki ni bilo opravljeno.
2
−
(2) Pravico do vrnitve takse ima, kdor je plačal takso za podrejeni tožbeni zahtevek , o katerem sodišče ni odločalo.
2
+
(2) Pravico do vrnitve takse ima, kdor je plačal takso za podrejeni tožbeni zahtevek ali za ugovor zaradi pobota, o katerem sodišče ni odločalo.
3
·
(3) Pravico do vrnitve takse ima tudi, kdor je plačal takso za pravno sredstvo in je s tem pravnim sredstvom uspel, če ne obstaja dolžnost druge stranke ali udeleženca v postopku, da mu povrne takso za to pravno sredstvo.
3
·
(3) Pravico do vrnitve takse ima tudi, kdor je plačal takso za pravno sredstvo in je s tem pravnim sredstvom uspel, če ne obstaja dolžnost druge stranke ali udeleženca v postopku, da mu povrne takso za to pravno sredstvo.
1
·
(1) Sodišče, ki je odločalo v postopku na prvi stopnji, odredi vrnitev takse po uradni dolžnosti.
1
·
(1) Sodišče, ki je odločalo v postopku na prvi stopnji, odredi vrnitev takse po uradni dolžnosti.
2
−
(2) Taksa se vrne v breme ustreznega podračuna, odprtega pri Upravi Republike Slovenije za javna plačila. VIII. POSEBNA DOLOČBA
2
+
(2) Taksa se vrne v breme ustreznega podračuna, odprtega pri Upravi Republike Slovenije za javna plačila.
+
3
+
(3) Sodišče po uradni dolžnosti zagotavlja izvajanje določb tega člena, med drugim tudi na podlagi podatkov, ki jih predloži stranka, ki je upravičena do vrnitve takse. VIII. POSEBNA DOLOČBA
1
−
Uporabo predpisov o sodnih taksah nadzira ministrstvo, pristojno za pravosodje. IX. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
1
+
Nadzor nad izvajanjem predpisov o sodnih taksah opravljata:
+
2
+
- Vrhovno sodišče Republike Slovenije v okviru notranjega nadzora javnih financ v skladu z zakonom, ki ureja javne finance,
+
3
+
- ministrstvo, pristojno za pravosodje, v okviru pristojnosti, ki jih določa zakon, ki ureja sodišča. Priloga 1: Višina taks s količnikom 1,0 po tabeli iz 16. člena tega zakona pri vrednostih spornega predmeta do 500.000 eurov Priloga 2: Višina taks s količnikom 1,0 po tabeli iz 17. člena tega zakona pri vrednostih predmeta postopka do enega milijona eurov
1
−
Na podlagi druge alinee prvega odstavka 107. člena in prvega odstavka 91. člena Ustave Republike Slovenije izdajam U K A Z o razglasitvi Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o sodnih taksah (ZST-1D) Razglašam Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o sodnih taksah (ZST-1D), ki ga je sprejel Državni zbor Republike Slovenije na seji dne 16. decembra 2021. Št. 003-02-3/2021-327 Ljubljana, dne 24. decembra 2021 Borut Pahor predsednik Republike Slovenije Z A K O N O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O SODNIH TAKSAH (ZST-1D)
−
1
−
» 5.000.000 «. Besedilo pod preglednico se spremeni tako, da se glasi: »Višine taks pri vseh vrednostih predmeta postopka so navedene v prilogi 2, ki je sestavni del tega zakona.«.
−
1
−
V preglednici 1.1 se tarifna številka 1112 spremeni tako, da se glasi: » 1112 «. V opombi 1.1 se za točko b) doda nova točka c), ki se glasi: »c) Takse, določene v preglednici 1.1, se plačujejo tudi v postopku s kolektivno tožbo po zakonu, ki ureja kolektivne tožbe, v katerem odloča okrožno sodišče. V postopku s kolektivno poravnavo po zakonu, ki ureja kolektivne tožbe, v katerem odloča okrožno sodišče, se plačujejo polovične takse iz preglednice 1.1. V postopku s kolektivno tožbo in s kolektivno poravnavo po zakonu, ki ureja kolektivne tožbe, v katerem odloča okrožno sodišče, se plačujejo tudi takse iz tretjega dela taksne tarife, pri katerih je določeno, da se plačujejo v rednem pravdnem postopku.«. V dosedanji točki c), ki postane točka č), se beseda »tabeli« nadomesti z besedo »preglednici«.
−
1
−
Preglednica 1.2 in opomba 1.2 se črtata.
−
1
−
V preglednici 2.1 se v glavi preglednice v desnem stolpcu za besedo »ZST-1« doda besedilo »ali znesek takse«. Pri tarifni številki 2111 se številka »0,9« nadomesti s številko »1,08«. Pri tarifni številki 2112 se v 1. točki besedilo »razpisom naroka za glavno obravnavo« nadomesti z besedilom »začetkom pripravljalnega naroka ali prvega naroka za glavno obravnavo, če se pripravljalni narok ne opravi«, številka »0,3« pa se nadomesti s številko »0,36«. Pri tarifni številki 2121 se številka »0,9« nadomesti s številko »1,08«. Pri tarifni številki 2122 se številka »0,45« nadomesti s številko »0,54«. Pri tarifni številki 2131 se številka »0,3« nadomesti s številko »0,36«. Pri tarifni številki 2132 se številka »0,9« nadomesti s številko »1,08«. Pri tarifni številki 2133 se številka »0,6« nadomesti s številko »0,72«. Pri tarifni številki 2134 se številka »0,72« nadomesti s številko »0,86«. Pri tarifni številki 2141 se številka »10« nadomesti s številko »12«. Opomba 2.1 se spremeni tako, da se glasi: »Opomba 2.1:
−
2
−
a) Takse ne plača zavarovanec kot tožnik v socialnih sporih premoženjske narave.
−
3
−
b) V postopku o socialnih sporih premoženjske narave je treba plačati tudi takse iz tretjega dela taksne tarife, pri katerih je to posebej določeno.«.
−
1
−
V preglednici 2.2 se pri tarifni številki 2211 številka »41« nadomesti s številko »49«. Pri tarifni številki 2212 se v 1. točki besedilo »razpisom naroka za glavno obravnavo« nadomesti z besedilom »začetkom pripravljalnega naroka ali prvega naroka za glavno obravnavo, če se pripravljalni narok ne opravi«, številka »14« pa se nadomesti s številko »17«. Pri tarifni številki 2221 se številka »20« nadomesti s številko »24«. Pri tarifni številki 2222 se številka »10« nadomesti s številko »12«. Pri tarifni številki 2231 se številka »7« nadomesti s številko »8«. Pri tarifni številki 2232 se številka »20« nadomesti s številko »24«. Pri tarifni številki 2233 se številka »14« nadomesti s številko »17«. Pri tarifni številki 2234 se številka »20« nadomesti s številko »24«. Pri tarifni številki 2241 se številka »10« nadomesti s številko »12«. V opombi 2.2 se za točko a) doda nova točka b), ki se glasi: »b) Takse ne plača delavec kot tožnik v individualnih delovnih sporih o posamičnih pravicah in obveznostih iz delovnega razmerja ali v zvezi z delovnim razmerjem, ki niso premoženjske narave.«. Dosedanja točka b) postane točka c).
−
1
−
V preglednici 2.3 se pri tarifni številki 2311 številka »2,0« nadomesti s številko »2,4«. Pri tarifni številki 2312 se v 1. točki besedilo »razpisom naroka za glavno obravnavo« nadomesti z besedilom »začetkom pripravljalnega naroka ali prvega naroka za glavno obravnavo, če se pripravljalni narok ne opravi«, številka »0,7« pa se nadomesti s številko »0,8«. Pri tarifni številki 2321 se številka »2,0« nadomesti s številko »2,4«. Pri tarifni številki 2322 se številka »1,0« nadomesti s številko »1,2«. Pri tarifni številki 2331 se številka »0,7« nadomesti s številko »0,8«. Pri tarifni številki 2332 se številka »2,0« nadomesti s številko »2,4«. Pri tarifni številki 2333 se številka »1,4« nadomesti s številko »1,7«. Pri tarifni številki 2334 se številka »1,6« nadomesti s številko »1,9«. Opomba 2.3 se spremeni tako, da se glasi: »Opomba 2.3:
−
2
−
a) Takse ne plača delavec kot tožnik v individualnih delovnih sporih premoženjske narave.
−
3
−
b) V postopku o individualnih delovnih sporih premoženjske narave je treba plačati tudi takse iz tretjega dela taksne tarife, pri katerih je to posebej določeno.
−
4
−
c) Takse, določene v preglednici 2.3, se plačujejo tudi v postopku s kolektivno tožbo po zakonu, ki ureja kolektivne tožbe, v katerem odloča delovno sodišče. V postopku s kolektivno poravnavo po zakonu, ki ureja kolektivne tožbe, v katerem odloča delovno sodišče, se plačujejo polovične takse iz preglednice 2.3. V postopku s kolektivno tožbo in s kolektivno poravnavo po zakonu, ki ureja kolektivne tožbe, v katerem odloča delovno sodišče, se plačujejo tudi takse iz tretjega dela taksne tarife, pri katerih je določeno, da se plačujejo v postopku o individualnih delovnih sporih premoženjske narave. č) Taks iz prejšnje točke ne plača tožeča stranka.«.
−
1
−
V preglednici 3 se pri tarifni številki 3001 številka »50« nadomesti s številko »54«. Pri tarifni številki 3002 se številka »16« nadomesti s številko »18«. Pri tarifni številki 3003 se besedi »8 EUR« nadomestita z besedilom »10 % takse za postopek na prvi stopnji - najmanj 10 EUR«. Pri tarifni številki 30011 se za besedilom »postopek o ugovoru zoper sklep o razglasitvi izvršljivosti odločbe, izdane v drugi državi članici Evropske unije« dodata vejica in besedilo »ali postopek o zahtevi za izdajo potrdila o evropskem nalogu za izvršbo ali potrdila o neizvršljivosti ali omejitvi izvršljivosti ali postopek o zahtevi za popravek ali umik potrdila o evropskem nalogu za izvršbo«. Opomba 3 se spremeni tako, da se glasi: »Opomba 3:
−
2
−
a) Takso po tarifni številki 3002 je treba plačati v rednem pravdnem postopku ter v postopkih o delovnih in socialnih sporih.
−
3
−
b) Takse po tarifnih številkah 3004, 3006 in 3007 je treba plačati v rednem pravdnem postopku, v postopkih o delovnih in socialnih sporih, v vseh postopkih v upravnem sporu in v nepravdnih postopkih.
−
4
−
c) Takso po tarifni številki 3005 je treba plačati v rednem pravdnem postopku in v postopku v tistih upravnih sporih, ki niso spori v zadevah socialnega varstva. č) Taksi po tarifnih številkah 3008 in 3009 je treba plačati v rednem pravdnem postopku ter v postopkih o delovnih in socialnih sporih.
−
5
−
d) Takso po tarifni številki 3009 je treba plačati za postopek o pritožbi zoper posebni sklep o stroških postopka in za postopek o pritožbi, vloženi samo zoper odločbo o stroških, ki jo je sodišče izdalo v odločbi o glavni stvari. V primeru pritožbe zoper odločbo sodišča o glavni stvari v celoti se taksa po tarifni številki 3009 ne plača.
−
6
−
e) Takso po tarifni številki 30010 je treba plačati v rednem pravdnem postopku, v postopku o individualnih delovnih sporih premoženjske narave in v postopku v tistih upravnih sporih, ki niso spori v zadevah socialnega varstva.«.
−
1
−
Preglednica 4 se spremeni tako, da se glasi: »4. POSTOPKI PO ZAKONU, KI UREJA IZVRŠBO IN ZAVAROVANJE Tarifna številka «. V opombi 4 se v točki b) beseda »rodbinskega« nadomesti z besedo »družinskega«. V točki č) se številka »4012« nadomesti s številko »4013«. Točka d) se spremeni tako, da se glasi: »d) Za postopek za izdajo začasne odredbe v zadevah za ureditev osebnih stanj in družinskih razmerij ter za postopek za izdajo začasne odredbe po zakonu, ki ureja preprečevanje nasilja v družini, se taksa ne plača po tarifni številki 4013, temveč po tarifni številki 9115.«.
−
1
−
Preglednica 6.1 se spremeni tako, da se glasi: »6.1 Splošne določbe Tarifna «.
−
1
−
V preglednici 6.2 se tarifna številka 6212 spremeni tako, da se glasi: » 6212 «. Za naslovom »6.2.3 Izredna pravna sredstva« se doda nova tarifna številka 6231, ki se glasi: » 6231 «. Dosedanja tarifna številka 6231 postane tarifna številka 6232. V dosedanji tarifni številki 6232, ki postane tarifna številka 6233, se številka »6231« nadomesti s številko »6232«. Dosedanja tarifna številka 6233 postane tarifna številka 6234.
−
1
−
Preglednica 9.1 se spremeni tako, da se glasi: »9.1 Splošne določbe ter nekateri postopki za ureditev osebnih stanj in družinskih razmerij Tarifna «. Opomba 9.1 se spremeni tako, da se glasi: »Opomba 9.1:
−
2
−
a) Takse po tarifnih številkah 9111 in 9117 do 9142 se plačujejo v vseh nepravdnih postopkih, razen tistih, za katere so takse v tej taksni tarifi posebej določene. Plačujejo se tudi v postopkih v skladu z zakonom, ki ureja preprečevanje nasilja v družini.
−
3
−
b) Takse po tarifnih številkah 9111 do 9116 se plačajo za vsak postopek, tudi za postopek za izdajo začasne odredbe, posebej. Če sodišče v istem postopku odloča o več zadevah, ki so posebej taksirane, se takse za posamezne zadeve seštejejo, razen v primerih iz naslednjih dveh točk.
−
4
−
c) Če se v postopku za sporazumno razvezo zakonske zveze odloča tudi o varstvu in vzgoji otroka, preživljanju otroka in otrokovih stikih, se plača samo taksa za postopek za sporazumno razvezo zakonske zveze. č) Za odločanje o varstvu in vzgoji otroka, preživljanju otroka in otrokovih stikih se plača ena taksa po tarifni številki 9114 tako v primeru, ko se v istem postopku odloča o vseh navedenih zadevah, kot v primeru, ko se odloča o eni, dveh ali treh od navedenih zadev.
−
5
−
d) Za postopek za spremembo sklepa o zadevi se plača enaka taksa kot za postopek odločanja o tej zadevi.
−
6
−
e) V postopku za razglasitev osebe, ki je pogrešana v vojni, za mrtvo, se takse ne plačajo.
−
7
−
f) Takse za pritožbeni postopek v postopku za postavitev odrasle osebe pod skrbništvo ne plača tisti, zoper katerega je predlagana postavitev pod skrbništvo, oziroma njegov zakoniti zastopnik ali skrbnik.
−
8
−
g) V nepravdnih postopkih je treba plačati tudi takse iz tretjega dela taksne tarife, pri katerih je to posebej določeno.«.
−
1
−
V preglednici 9.2 se v glavi preglednice v desnem stolpcu za besedo »ZST-1« doda besedilo »ali znesek takse«.
−
1
−
V preglednici 9.4 se za tarifno številko 9421 doda nova tarifna številka 9422, ki se glasi: » 9422 «. Za dosedanjo tarifno številko 9422, ki postane tarifna številka 9423, se doda nova tarifna številka 9424, ki se glasi: » 9424 «. Dosedanja tarifna številka 9423 postane tarifna številka 9425.
−
1
−
V preglednici 9.5 se pri tarifni številki 9512 beseda »razpisom« nadomesti z besedo »začetkom«. Za naslovom »9.5.3 Izredna pravna sredstva« se dodajo nove tarifne številke 9531, 9532 in 9533, ki se glasijo: » 9531 «. Dosedanja tarifna številka 9531 postane tarifna številka 9534.
−
1
−
V preglednici 9.6 se pri tarifni številki 9612 v 1. točki beseda »razpisom« nadomesti z besedo »začetkom«. Za naslovom »9.6.3 Izredna pravna sredstva« se dodajo nove tarifne številke 9631, 9632 in 9633, ki se glasijo: » 9631 «. Dosedanja tarifna številka 9631 postane tarifna številka 9634. Opomba 9.6 se spremeni tako, da se glasi: »Opomba 9.6:
−
2
−
a) V delitvenem postopku je treba plačati tudi takse iz tretjega dela taksne tarife, pri katerih je posebej določeno, da se plačajo v nepravdnih postopkih.
−
3
−
b) Takse, določene v preglednici 9.6, se plačujejo tudi v postopku za prenehanje premoženjske skupnosti. V tem postopku se plačujejo tudi takse iz tretjega dela taksne tarife, pri katerih je določeno, da se plačujejo v nepravdnih postopkih.«.
−
1
−
V preglednici 9.7 se pri tarifni številki 9712 v 1. točki beseda »razpisom« nadomesti z besedo »začetkom«. Za naslovom »9.7.3 Izredna pravna sredstva« se dodajo nove tarifne številke 9731, 9732 in 9733, ki se glasijo: » 9731 «. Dosedanja tarifna številka 9731 postane tarifna številka 9734.
−
1
−
V opombi 9.10 se točka a) spremeni tako, da se glasi: »a) Taksa po tarifni številki 91011, 91012, 91013 ali 91014 se plača tudi, če se vpis opravi po uradni dolžnosti, razen če gre za vpis, ki je takse oproščen (točka c)).«. V točki c) se v 6. podtočki za besedo »dedovanju« doda besedilo »ali evropskega potrdila o dedovanju«. Za 8. podtočko v točki c) se doda nova točka č), ki se glasi: »č) Za takse po tarifnih številkah iz preglednice 9.10 ne velja določba 33.a člena tega zakona.«.
−
1
−
V preglednici 9.11 se pri tarifni številki 91112 v 1. točki beseda »razpisom« nadomesti z besedo »začetkom«. Za naslovom »9.11.3 Izredna pravna sredstva« se doda nova tarifna številka 91131, ki se glasi: » 91131 «. Dosedanja tarifna številka 91131 postane tarifna številka 91132. V dosedanji tarifni številki 91132, ki postane tarifna številka 91133, se številka »91131« nadomesti s številko »91132«. Dosedanja tarifna številka 91133 postane tarifna številka 91134.
−
1
−
Preglednica 9.12 se spremeni tako, da se glasi: »9.12 Postopki po zakonu, ki ureja vzpostavitev etažne lastnine na določenih stavbah in ugotavljanje pripadajočega zemljišča Tarifna številka «. Opomba 9.12 se spremeni tako, da se glasi: »Opomba 9.12:
−
2
−
a) Taksi po tarifnih številkah 91211 in 91214 se plačata posebej za vsak posamezni del stavbe, na katerem se vzpostavlja etažna lastnina. Če ima ista oseba v lasti ali solastnini več kot en posamezni del v isti stavbi, plača takso samo za dva dela. Za ugotovitev skupnih delov stavbe se taksa ne plača. Če se postopek konča z umikom predloga ali sodišče predlog zavrže ali zavrne, za odmero takse velja domneva, da je bil predlog vložen za en posamezni del stavbe. Takse po tarifnih številkah 91221, 91222 in 91241 se plačajo samo za en posamezni del stavbe.
−
3
−
b) Če se v postopku za vzpostavitev etažne lastnine vzpostavlja le solastninska pravica na skupnem delu oziroma skupnih delih stavbe, se plača desetina takse po tarifni številki 91211.
−
4
−
c) Če sodišče ugodi predlogu za ugotovitev pripadajočega zemljišča in stavba v etažni lastnini nima rezervnega sklada, se taksa po tarifni številki 91212 plača v sorazmerju z deležem posameznega taksnega zavezanca, če pa idealni deleži solastnine v zemljiški knjigi niso vpisani, se taksa razdeli na vse posamezne dele po enakih delih. č) Taksa po tarifni številki 91212 se plača tudi v postopku za ugotovitev pripadajočega zemljišča k stavbi, ki ni v etažni lastnini.
−
5
−
d) Taksi po tarifnih številkah 91213 in 91214 se plačata za ugotovitev obstoja vsake posamezne izvedene pravice na vsakem posameznem delu ali na stavbi kot celoti ali na pripadajočem zemljišču. Če je vložena pritožba glede več takih pravic istega imetnika, se takse po tarifnih številkah 91221, 91222 in 91241 plačajo samo za eno pravico.
−
6
−
e) V postopku za vzpostavitev etažne lastnine in v postopku za ugotovitev pripadajočega zemljišča se plačajo tudi takse iz tretjega dela taksne tarife, pri katerih je posebej določeno, da se plačajo v nepravdnih postopkih.«.
−
1
−
V preglednici 10.1 se tarifni številki 10105 in 10106 spremenita tako, da se glasita: » 10105 «. Tarifna številka 10107 se črta. V opombi 10.1 se v točki a) za 1. podtočko doda nova 2. podtočka, ki se glasi: »2. o vložitvi tožbe, če je predložitev potrdila o vložitvi tožbe z zakonom predpisana kot pogoj za uveljavljanje pravic v postopkih pred sodišči;«. Dosedanji 2. in 3. podtočka postaneta 3. in 4. podtočka. Točke b), c) in č) se spremenijo tako, da se glasijo: »b) Ne plača se taksa po tarifni številki 10103:
−
2
−
1. za preslikavo sodnega zapisnika, ki se izdela na naroku;
−
3
−
2. če je nižja od 4 eurov.
−
4
−
c) Potrdilo oziroma preslikava se ne izda, če taksa ni plačana, razen če mora takso za preslikavo plačati obdolženec, ki ima postavljenega zagovornika. č) Taksa po tarifni številki 10105 se prišteje taksi po tarifni številki 10106.«. Za točko č) se doda nova točka d), ki se glasi: »d) Taksa po tarifni številki 10106 vključuje tudi skeniranje listin iz sodnega spisa ali iz zbirke listin.«.
−
1
−
V naslovu preglednice 10.2 se za besedo »knjig« doda besedilo »in javnih registrov«. Za tarifno številko 10203 se doda nova tarifna številka 10204, ki se glasi: » 10204 «. V opombi 10.2 se v točki a) besedilo »10202 in 10203« nadomesti z besedilom »10202, 10203 in 10204«.
−
1
−
V prilogi 1 se v napovednem stavku črta besedilo »pri vrednostih spornega predmeta do 500.000 eurov«. V glavi preglednice se v tretjem stolpcu z leve za besedo »do« doda beseda »vključno«. Za številko »500.000« se dodata besedi »ali več«.
−
1
−
V prilogi 2 se v napovednem stavku črta besedilo »pri vrednostih predmeta postopka do enega milijona eurov«. V glavi preglednice se v tretjem in petem stolpcu z leve za besedo »do« doda beseda »vključno«.« Za številko »1.000.000« se dodata besedi »ali več«. PREHODNE IN KONČNA DOLOČBA
−
1
−
(1) Takse za postopke in dejanja, glede katerih je taksna obveznost nastala do uveljavitve tega zakona, se plačujejo po dosedanjih predpisih in dosedanji tarifi.
−
2
−
(2) Če je bila do uveljavitve tega zakona plačana taksa za postopek ali dejanje, ki bo opravljeno po uveljavitvi tega zakona, se taksa po tem zakonu ne plača.
−
1
−
(1) Določbe spremenjene šeste alineje drugega odstavka 12. člena, novega enajstega in dvanajstega odstavka 12.a člena in spremenjenega drugega odstavka 14.b člena zakona se začnejo uporabljati en mesec po uveljavitvi tega zakona.
−
2
−
(2) Do začetka uporabe določb iz prejšnjega odstavka sodišča objavijo zapis informacij iz novega enajstega odstavka 12.a člena zakona na svojih spletnih straneh.
−
1
−
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije. Št. 436-03/21-1/11 Ljubljana, dne 16. decembra 2021 EPA 2148-VIII Državni zbor Republike Slovenije Igor Zorčič predsednik
−